اندیشه‌های آمریکایی بیش از تحریم‌ها به ما آسیب می‌زند/ عده‌ای روشن فکر‌ماب سیاست کلی نظام و اقتصاد مقاومتی را کنار می‌گذارندرضایی گفت: آمریکا دشمن اصلی جهان اسلام است علاوه بر آن اندیشه‌های آمریکایی هم بیش از این کشور و تحریم‌های ترامپ به ما آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین اجلاسیه کنگره ملی هم فکری بسیج دانش آموزی که از صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شده است،‌ اظهار کرد: بسیج مسیر انقلاب، نظام، شهدا، آرمان‌خواهی و استقلال طلبی است و در یک کلام بسیج مسیر صلاح مسلمانان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بسیجیان جهان اسلام باید همواره در صحنه باشند زیرا دشمنان هنگامی که خود را در خطر ببیند دست به انتقام زده و چهره خشن خود را نشان خواهند داد.

رضایی تصریح کرد: امروزه دشمن به طرزی وحشیانه‌ مسلمانان را در فلسطین و یمن می‌کشد. باید بدانیم دشمن اصلی جهان اسلام آمریکاست که در فلسطین از صهیونیست حمایت می‌کند، در بحرین اجازه انتخابات نمی‌دهد و در ایران ما را با تحریم‌های ناجوانمردانه و نامطلوب مواجه کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا سال‌های پیش از انقلاب با کودتا و قلدری وارد سیاست ایران شد و انقلاب این حالت خود را حفظ کرد، پس از انقلاب نیز تا امروز همچنان مسیر خصومت را با ما در پیش گرفته است.

خطر دشمنی هواداران و اندیشه‌های آمریکایی

وی تصریح کرد: وقتی می‌گوییم دشمن ما آمریکاست تنها منظور دولت این کشور نیست بلکه هواداران و اندیشه‌های آمریکایی نیز شامل این  دشمنی می‌شود، در واقع امروزه بیش از تحریم‌های ترامپ اندیشه‌های آمریکایی به ما آسیب می‌زند.

رضایی افزود: اکنون آمریکا فروش نفت را تحریم کرده است و نمی‌گذارد خرید و فروشی صورت بگیرد، وقتی نفت می‌فروشیم  پول ما را مصادره می‌کند و مشخص نیست این کار به چه جرمی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هوادارن آمریکا در ایران کارشناسی می‌کنند و انتظارات کاذبی را برای مردم درست کردند و آن‌ها را از سرمایه‌گذاری باز می‌دارد.

وی افزود: اندیشه‌های آمریکایی مانع اداره کشور شده است و در حالی که در زمان انقلاب توانستیم شاه را بیرون کنیم اما اندیشه‌های آمریکایی همچنان وجود دارد و این اندیشه‌ها باعث نفوذ تجمل‌گرایی و تضعیف ارزش‌های انقلابی می‌شود، همچنین دولت‌های آمریکایی تحریم علیه ما را دنبال می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه امروز بسیجیان باید برای جهان اسلام که زیر بمباران تحریم‌های آمریکایی است فکری کنند، گفت: چه نهادی بهتر از  بسیج که از دل مردم برمی‌خیزد، می‌تواند چنین مأموریتی را دنبال کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسیج باید برنامه‌ریزی اساسی برای مبارزه با دشمن داشته باشد چرا که در برهه‌ای از زمان دشمن ما جنگ نظامی راه انداخت و اکنون جنگ اقتصادی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه در برابر آمریکا مبارزه می‌کنیم، تصریح کرد: آمریکا با ما می‌جنگد و ما همواره در برابر این جنگیدن مبارزه خواهیم کرد، این مبارزه به معنای افشاگری و نشان دادن چهره کریه آمریکا به جهان است، همچنین اندیشه‌های استعمارگرایانه به جهان اسلام را بر ملا می‌کنیم.

رضایی گفت: امروز عده‌ای روشن فکر و ماب هستند و سیاست‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی را کنار می‌گذارند و در مقابل قانون اساسی با ماسک روشن‌فکری می‌ایستند که در این شرایط بسیج باید این افراد را افشا کند و دست‌های پنهان آسیب زننده اقتصاد و فرهنگ را نشان دهد.

اگر سیاست‌های کلی نظام اجرا می‌شد مشکل ارز نداشتیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر سیاست‌های کلی اجرا می‌شد اکنون مشکل ارز نداشتیم و ارزش پول ملی به ثبات می‌رسید در حالی که اکنون 75 درصد از ارزش پول ما کاسته شده است.

وی ادامه داد: اگر به سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری اعلام کرده بودند عمل می‌شد ریال در برابر دلار کم نمی‌آورد، اما متأسفانه عده‌ای با تفکر روشن فکری این سیاست‌ها را اجرا نکردند.

رضایی اجرای سیاست‌های آمریکایی را مانع اجرای سیاست‌های کلی نظام دانست و گفت: با بروز مشکلات آن را به نام نیروهای انقلابی می‌دانند و میراث شهدا را زیر سوال می‌برند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: خودتان را کوچک تلقی نکنید و برای تحقق اهداف بزرگ در کشور برنامه‌ریزی کنید، همانطور که در سال‌های جنگ جوانانی همچون شهید باقری که دو سه سالی از شما بزرگتر بود جزو فرماندهان بزرگ جنگ به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: امیدواریم اقتصاد ایران هم همچون امنیت کشور به زودی شکوفا شود و شاهد بالندگی کشور باشیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.