رییسی گفت: آلودگی هوا دومین عامل بیماری‌های غیرواگیر است و بیش از ۲ میلیارد نفر از مردم دنیا تحت تأثیر این مقوله قرار دارند.

بیش از ۲ میلیارد نفر در معرض آلودگی هوای درون خانه‌ای/ آلودگی هوای بوشهر دست کمی از تهران نداردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  رییسی‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه اجلاس معاو‌نان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: امروزه آلودگی هوا بیش از 92 درصد از مردم دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است و اولین کنفرانس جهانی آلودگی هوا در شهر ژنو‌ سوئیس و در مقر سازمان بهداشت جهانی برگزار شده است، موضوع آلودگی هوا یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان‌ بهداشت و درمان جهانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 2 میلیارد نفر تحت تأثیر آلودگی درون خانه مانند پخت و پز‌، سوختن گاز متصاعد‌ شده از شومینه‌ها قرار دارند که خوشبختانه کشورمان هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

آلودگی هوا دومین عامل خطر بیماری در جهان

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: آلودگی هوای بیرون از محیط خانه یکی از مشکلات جدی مردم دنیا و به خصوص کشورمان محسوب می‌شود و این مقوله‌ به عنوان دومین عامل خطر بیماری است و بیماران دیابتی‌، کلیوی و ریوی‌ تحت تأثیر‌ این مسئله قرار دارند.

رییسی با بیان اینکه آلودگی هوا به عنوان دومین عامل بیماری‌های غیرواگیر مطرح شده است، افزود: در سطح کشور و به خصوص کلانشهرها‌ موضوع آلودگی هوا یک مقوله‌ نگران کننده است که علی‌رغم‌ اقدامات انجام شده مانند اجرای طرح‌های زوج و فرد و طرح ترافیک تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه برای رفع آلودگی‌ هوا باید کارهای جدی‌تری را انجام دهیم، اظهار کرد: آلودگی هوای استان بوشهر‌ دست کمی از کلانشهرها‌ ندارد و تعداد روزهای سالم این استان خیلی بهتر از شهر تهران نیست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها باید در رفع آلودگی‌ هوا اقدامات مؤثری‌ را انجام دهند، افزود: آلودگی هوا صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند و وزارت بهداشت در همین راستا کارگروهی‌ را تشکیل و سالانه گزارش تأثیر آلودگی هوا را ارائه می‌دهد.

رییسی گفت: بیماری و مرگ و میرهایی‌ منتسب‌ به آلودگی هوا است و ممکن است معلولیت‌هایی را در افراد به ویژه گروه‌های هدف ایجاد کند.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت کوریکولوم‌ آموزی را به وسیله دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در هر استانی آماده کرده است و در تربیت کارشناسان برای فرهنگ‌سازی و کنترل آلودگی هوا اقدامات مؤثری انجام داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار