اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور جمعی از مسئولان در روستای آبطویل شهرستان بوشهر افتتاح شد.

اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر, اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور فرمانده سپاه امام صادق (ع)، مسئول بسیج سازندگی این سپاه و جمعی از مسئولان در روستای آبطویل شهرستان بوشهر افتتاح شد.

روستای آبطویل به عنوان قطب کاشت و فرآوری گیاه آلوئه ورا توانسته است اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان بوشهر نام بگیرد.

 مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اینکه برای ۲۰۰ نفر از مردم این روستا اشتغال زایی شده است،گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم با گسترده‌تر کردن این عرصه، راه را برای اشتغال زایی بیشتر مردم این منطقه هموار کنیم.

عباسی فر با بیان اینکه در مرحله تولید آلوئه ورا به مساحت ۴۵ هکتار برای ۹۰ نفر اشتغال زایی کرده است، افزود: در بخش فرآوری و خشک کردن آلوئه ورا نیز برای ۲۱ خانوار در قالب ۱۰۰ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

 وی به بیان دلایل موفقیت این طرح پرداخت و گفت: حضور کارآفرینان توانمند، خلاق، علاقه‌مند با رویکرد علمی و پژوهشی، دارای روحیه ایمانی، اعتقادی و جهادی باعث موفقیت این طرح بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر افزود: بستر و موقعیت مناسب جهت ایجاد اشتغال، شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب و هوایی متناسب با طرح مد نظر و همچنین استقبال بالای مردم روستا، از دیگر دلایل موفقیت این طرح بوده است.

عباسی فر خاطرنشان کرد: تاسییس بزرگترین مرکز تولید زنبور پاکتی در ایران در فصل زمستان و توسعه فرآوری محصولات دارویی متناسب با اقتصاد مقاومتی با احداث مرکز پشتیبانی، از دیگر ثمرات این دهکده اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی آبطویل با حضور کارآفرین موفق، حمایت‌های بسیج سازندگی و استقبال بالای مردم روستا شکل گرفته است.

انتهای پیام/م

اشتغال زایی ۲۰۰ نفر از مردم روستا با پرورش آلوئه ورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.