محققان دانشگاه ام‌آی‌تی موفق به ساخت هواپیمایی شدند که قادر است تنها با کمک نور و بادهای یونی پرواز کند.

هواپسمایی که تنها با انرژی باد پرواز می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از 100 سال پیش تاکنون که اولین هواپیما با کمک باد سعی در پرواز و ثبات در آسمان داشت دیگر تقریباً هیچ هواپیمایی اختراع نشد که بدون قطعات متحرک در قسمت موتور و مصرف سوخت‌های فسیلی قادر به پرواز باشد.

به تازگی محققان دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا موفق به طراحی و تولید هواپیمایی سبک شدند که تنها با انرژی تولیده شده در اثر برخورد بادهای یونی با مولکول‌های هوا پرواز می‌کند. این هواپیمای که در ظاهر بیشتر شبیه به گلایدر می‌باشد، عرضی برابر با 5 متر دارد و بدون تولید کوچکترین میزان آلودگی پروازی باثبات را انجام می‌دهد.

نکته مهم دیگر در مورد این هواپیما عدم تولید صدا در حین بلند شدن از باند و پرواز است. این مسئله می‌تواند نقشی بسیار بارز و تعیین کننده در جذب بازار سرمایه به سمت این اختراع داشته باشد، زیرا بسیاری از مردمی که در نزدیکی فرودگاه‌ها سکونت دارند، همواره از سر و صدا ایجاد شده در هنگام پرواز هواپیما شکایت دارند.

هرچند هواپیما ساخته شده به وسیله محققان دانشگاه MIT قادر به جابه‌جایی مسافر نیست ولی به نظر می‌رسد، می‌تواند جایگزینی مناسب برای پهپادها باشد. با توجه به تغییر نگرش سیاست‌های حمل‌و‌نقل کالا و مسافر در بسیاری از کشورهای جهان و جایگزینی انرژی‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی چنین هواپیمایی می‌تواند آینده‌ای روشن را در انتظار داشته باشد. سازندگان این هواپیما در مورد اختراق خود گفتند: وزن کم و پرواز بلند مدت نکاتی است که نه تنها این هواپیما را از هواپیماهای کنونی بلکه از موتورهای هیبریدی نیز برتر می‌نماید.


بیشتر بخوانید: بشقاب پرنده‌های که در آینده در آسمان زیاد می‌بینید +فیلم


انتهای پیام/

هواپیمایی که با انرژی پاک حرکت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار