یک مقام مسئول گفت:در پنج ماهه امسال 451 هزارتن کنجاله سویا وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش یافته است.

کاهش 27 درصدی واردات سویا/90 درصد سویا مورد نیاز از طریق واردات تامین می شودمهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد سویا مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود، اظهار کرد: کشت سویا به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک تنها در سه کشور آرژانتین، برزیل و آمریکا تولید می شود که مابقی کشورها نیاز خود را از این سه تولیدکننده بزرگ تامین کنند.

وی افزود: با توجه به عرضه کنجاله سویا و ذرت در بورس جهانی، این امکان وجود دارد که کالا از دیگر کشورهای تولیدکننده آرژانتین و برزیل خریداری شود.

مسعودی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم‌های جدید تاثیری در واردات دارد، بیان کرد: واردکنندگان در این زمینه باید پاسخ دهند که آیا با وجود بسته شدن سوئیفت برای نقل و انتقال پول و واردات مشکل دارند یا خیر؟


بیشتر بخوانید: دریافت کرایه مازاد پشت بارنامه دردسر ساز شد/ حمل‌ونقل ریلی معضل پیش روی مرغداران را حل می‌کند


قائم مقام اتحادیه تعاونی خوراک دام و طیور درباره آخرین وضعیت واردات افزود: در پنج ماهه امسال ۴ میلیون تن ذرت و ۴۵۱ هزارتن کنجاله سویا واردات داشتیم که میزان واردات ذرت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش و کنجاله سویا ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان مجموع واردات دانه های روغنی در پنج ماهه امسال را ۱.۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است .

انتهای پیام/

رشد 30 درصدی واردات ذرت در پنج ماه نخست سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار