بمناسبت هفته وحدت، صبح امروز نشست روحانیت شیعه و سنی بخش انزل با حضور بخشدار انزل، فرمانده حوزه مقاومت بسیج انزل، امام جمعه قوشچی و روحانیون بخش انزل با محوریت وحدت در شهر قوشچی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پور جبلی بخشدار انزل در نشست جامع روحانیت شیعه و سنی، با تبریک هفته وحدت، ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته بسیج گفت: وحدت یکی از مهمترین توصیه دین اسلام و الهی است که باید چه در مواقع تهدید دشمن و چه در مواقعی که تهدیدات دشمن نیست به این امر توجه ویژه گردد.

بخشدار انزل تصریح کرد: بسیج نیز یکی از یادگار‌های امام راحل به کشور اسلامی ایران بوده، چه جالب و زیباست که هفته وحدت و بسیج امثال در کنار هم بوده اند، و بسیج مردمی و وحدت هردو لازمه‌های رشد و شکوفایی کشور میباشد.


امام جمعه قوشچی در ادامه این نشست ضمن گرامی داشت هفته وحدت و هفته بسیج تاکید داشت:چنین نشست‌هایی با محوریت وحدت در چنین ایامی باید بیشتر و پر رونق‌تر گردد چراکه چنین محافلی موجب ابراز محبت و گرد هم آمدن برادران شیعه و سنی میشود

عباسی ادامه داد:منشاء اختلافات موجود بین مردم بهانه‌هایی همچون شیعه بودن سنی بودن و آذری و کرد وچنین حرف‌های خبیث است، به همین دلیل علما و روحانیت باید محوریت فعالیت‌های خود را ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمین قرار دهند.

وی گفت: گرد هم آمدن برادران شیعه و سنی در کنار هم موجب محبت و وحدت بین مسلمان و و اطلاع داشتن از احوالات همدیگر میشود، دوری روحانیون شیعه و سنی ازهم میتواند عامل ایجاد تفرقه و بر هم زدن اتحاد مسلمانان شود.

ماموستا ابراهیمی امام جماعت روستای قولنجی نیز در ادامه با تبریک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت گفت:امروزه مسلمانان بیشتر از همه چیز به وحدت و همبستگی نیاز دارند اگرچه وحدت به معنای واقعی کلمه بین مسلمانان وجود داشته باشد امروز شاهد جنگ و خونریزی مسلمین در یمن و سوریه و میانمار نبودیم


وی تاکید کرد: در زمان امروزی اگر دستاوردی قرار باشه داشته باشیم به وسیله وحدت میباشد، وحدت موجب ایجاد محبت و جبران مشکلات و حتی عامل آرامش و امنیت هست.

سرهنگ دوم پاسدار خان محمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج انزل با اشاره بر توطئه‌های دشمن در زمینه اختلاف پراکنی و بر هم زدن وحدت مسلمین جهان گفت: خداوند متعال را شاکریم که دشمنام اسلام با آن همه تبلیغات و هزینه‌های میلیاردی در راستای اختلاف پراکنی و بر هم زدن وحدت مسلمین در کشور عزیزمان ایران موفق نشده اند.

سرهنگ دوم خان محمدی ادامه داد: وظیفه ما و روحانیت در مقابل توطئه چینی‌های استکبار جهانی این است که در برابر مسائل موجود روشنگری گردد تا مردم فهیم از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام با خبر بوده و باعث ایجا خلاء برای بر هم زدن وحدت مسلمین نشوند.

در پایان این نشست، روحانیون انزل در حرکتی نمادین با دست در دست هم دادن برادری و وحدت بین روحانیون شیعه و سنی انزل را اعلام نمودند.
 
انتهای پیام/م
 

گرامیداشت هفته وحدت در بخش انزل ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.