اظهارات یک فرمانده انگلیسی که گفته بود روسیه در مقایسه با داعش و القاعده تهدید بزرگتری برای انگلیس به‌شمار می‌رود، واکنش لاوروف را در پی داشت.

واکنش لاوروف به مقایسه روسیه با داعش و القاعده توسط مقام نظامی ارشد انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارات یک فرمانده انگلیسی که گفته بود روسیه در مقایسه با داعش و القاعده تهدید بزرگتری برای انگلیس به‌شمار می‌رود، واکنش سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، را در پی داشت.

ژنرال مارک سرلتون-سمیت، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس، در گفتگویی اختصاصی با روزنامه تلگراف گفته بود برای امنیت انگلیس امروز روسیه بی چون و چرا تهدیدی به مراتب بزرگتر از داعش است. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس این اظهارات را بعد از بازگشت از استونی بیان کرد. نیروهای انگلیسی در چارچوب برنامه ناتو در استونی و در 150 کیلومتری مرزهای روسیه مستقر هستند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، لاوروف امروز در کنفرانسی خبری در لیسبون، گفت: در خصوص اظهارات رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس، باید بگویم ما نمی توانیم مانع از آن شویم تا کسی ظرفیت های فکری خود را برملا نکند.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در همین باره گفت: من قبلا نیز اظهار نظرهایی این چنینی از سوی وزیر دفاع انگلیس خیلی شنیده ایم. لاوروف که سخنانش توسط یک مترجم همزمان به پرتغالی ترجمه می شد، افزود: ما نمی توانیم در تصمیمات دولت انگلیس در خصوص گماردن افرادی برای هدایت نیروهای مسلح شان اعمال نفوذ کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدارش با آگوستو سانتوس سیلوا، همتای پرتغالی‌اش، گفت تاکید بر اینکه روسیه تهدیدی به مراتب بزرگتر از داعش است، اظهار نظر عجیب و غریبی نیست. قبلا نیز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، همچنین چیزی را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده بود؛ هنگامی که وی روسیه را هم سطح ویروس ابولا قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار