شاه آبادی گفت: از سال ۹۸ تنها کارشناسانی می‌توانند در برنامه‌های رادیویی حضور پیدا کنند که تأئیدیه بانک کارشناسان را داشته باشند.

داشتن تأئیدیه بانک کارشناسان، ملاک حضور کارشناسان از سال 98 / دو سوم مردم ایران رادیو گوش نمی‌دهند/ سیمای ایران به اشتیاق مردم پاسخ مثبت می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی در نشست هم‌اندیشی معاونان صدا با رئیسان 51 انجمن‌ علمی پزشکی کشور که صبح امروز در سالن شهدای رادیو برگزار شد، درباره تأثیر رسانه‌ها در حوزه سلامت، اظهار کرد: در حوزه سلامت موضوع رسانه‌ها به طور جدی مطرح هستند، رسانه‌ها باید با حوزه پزشکی و انجمن‌های علمی_ پزشکی کشور به طور مشترک تصمیم‌گیری کنند، البته در این بین گله‌گذاری و انتقاد هم حق است.
 
وی بیان کرد: ما در حوزه صدا باید به برنامه‌ریزی رو به جلو فکر کنیم، گاهی اوقات مطالبی در رسانه مطرح می‌شوند که این مطالب ذهن صنوف مختلف را به خود مشغول می‌کند و به عبارتی شئون صنوف به درستی رعایت نمی‌شود، بخشی از این نارضایتی‌ها ناحق و قسمتی به حق است، ما باید به داشته‌های خودمان توجه و آنها را تقویت کنیم.
 
معاون صدای رسانه ملی افزود: امروزه ما به رسانه اعتراض می‌کنیم که چرا به توریسم‌درمانی در کشور به اندازه کافی توجه نمی‌کند، در حالیکه هنوز هم آرزوی برخی کودکان ما پزشک شدن است، رسانه از یک طرف مأموریت آموزشی دارد و از سوی دیگر سخنگوی حرف مردم است.

لزوم توجه به وجه سرگرمی مخاطب در تولیدات سیما

شاه‌آبادی تأکید کرد: میل مخاطبان در تولیدات سیما در بسیاری اوقات سرگرمی است، بنابراین سیمای جمهوری اسلامی ایران به این میل و اشتیاق پاسخ مثبت نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: در سیما برنامه‌های مشارکتی بسیاری شکل می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های جدی ما در صدا بکارگیری کارشناسان درست است؛ ما بانک کارشناسان را طراحی کردیم و تا پایان سال این بانک را تکمیل می‌کنیم، در بانک کارشناسان باید سطح تخصصی کارشناسان شناسایی و حوزه اختیارات آنها به درستی معین شود، از سال 98 تنها کارشناسانی در رادیو حضور پیدا می‌کنند که مورد تأئید بانک کارشناسان باشند.

رادیوهای 16 گانه ایران مخاطب 36.7 درصدی دارند

معاون صدای رسانه ملی گفت: در دنیا استاندارد شنوندگان رادیو 30 درصد است و در سال 93 این استاندارد در ایران به 23 درصد رسید، اما اکنون رادیوهای 16 گانه ایرانی مخاطب 36.7 درصدی دارند. البته با وجود این هنوز دو سوم مردم ایران رادیو گوش نمی‌دهند.
 
شاه‌آبادی اظهار کرد: رادیو رسانه زندگی است و باید سبک زندگی را به درستی به مردم معرفی کند، ما در جایگاه رسانه باید پاسخگوی همه فراز و فرودهای کشور باشیم، در حوزه آموزش پزشکی کارهای زیادی انجام دادیم، اما هنوز جای کار بسیار داریم.

آسیب‌های موجود بین رسانه و جامعه پزشکی دوسویه است

وی درباره آسیب‌های موجود بین رسانه و جامعه پزشکی بیان کرد: آسیب‌های موجود بین رسانه و جامعه پزشکی دوسویه است، به عبارتی در برخی اوقات رسانه افراد دارای صلاحیت را به درستی معرفی نمی‌کند و در پاره‌ای از موارد جامعه پزشکی در مقابل موضوعاتی که با اخلاق پزشکی مغایرت دارد، واکنش نشان نمی‌دهد.
 
معاون صدای رسانه ملی افزود: ما در بحث کمیته تخصصی در معاونت صدا این نشست را به این جلسه تنها اختصاص نمی‌دهیم و قصد داریم که نشست‌هایی از این قبیل را ادامه دهیم، شبکه‌های صدا و سیما برنامه‌های سلامت‌محور دارند.
 
شاه‌آبادی یادآوری کرد: الگوسازی باید در دستور کار رسانه قرار بگیرد، ایجاد کردن الگو در جامعه تنها با تولید برنامه و نمایش میسر نمی‌شود، ما باید الگو را در جامعه نهادینه کنیم، ما قصد داریم ان‌شاءالله برای سال 98 مستند 50 شخصیت پزشکی برجسته کشور را بسازیم و این مستند را در رادیو پخش کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.