شاه آبادی گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش مردم یکی از مسائلی است که امروزه مطرح شده و رسانه ملی در این خصوص همیشه پرچم‌دار است.

رسانه ملی پرچم‌دار آموزش و اطلاع رسانی به مردم / ضرورت ایجاد یک میان رشته در حوزه سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید شاه‌آبادی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم اختتامیه‌ جشنواره کشوری پیشگیری از حوادث و سوانح‌ که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد‌، اظهار کرد: رسانه‌ها از جمله رادیو نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم ایفا می‌کند؛ متأسفانه حجم مسائل و مشکلات در برخی اوقات‌ به قدری عظیم است که جای تکرار‌ نباید داشته باشد.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش مردم یکی از مسائلی‌ است که امروزه مطرح شده و رسانه ملی‌ در این خصوص‌ همیشه پرچم‌دار است و هیچ عنصری مثل این رسانه که مردم مخاطب اصلی‌ آن هستند‌ کار فرهنگسازی‌ برای رفع چالش‌ها بر عهده رسانه ملی‌ است‌.

شاه‌آبادی‌ ادامه داد: این جشنواره یادآور خدمات ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان در زمان حادثه زلزله‌ کرمانشاه بوده است و حدود 380 اثر به دبیرخانه ارسال شده که من امیدوارم در سال آینده آثار بیشتری در این جشنواره حضور پیدا کنند‌.

همه مدیران باید‌ چالش‌ حادثه را مدیریت کنند

وی با بیان اینکه همه مدیران باید‌ چالش‌ حادثه را مدیریت کنیم و برای آن برنامه‌ریزی انجام دهیم‌، افزود: برای رفع این چالش یک کار بنیادی و آکادمی‌ نیازمند است و در آن مسئولان تلفیقی‌ از دانشگاه و هنرمندان باشند.

معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران‌ با بیان اینکه امروزه راه‌اندازی یک میان‌ رشته در حوزه سلامت بیش از هر زمان دیگری نیازمند است، عنوان کرد: برای پیشگیری از حوادث نیازمند توجه همگان‌ و به خصوص هنرمندان است‌ تا با کمک یکدیگر‌ بتوانیم‌ این چالش را برطرف کنیم‌.

وی یادآور شد: اکنون با راه‌اندازی کمپینی‌ برای نوروز‌ قصد داریم نقاط‌ حادثه‌خیز را شناسایی کنیم تا حوادث رانندگی و ترافیک کاهش پیدا کند و این کار باید از طریق رسانه ملی که زبان مردم است به خوبی‌ انجام شود‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار