مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:

خبرنگاران اسپانیایی فردا به یزد می‌آیند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: فردا جمعی از خبرنگاران اسپانیایی از جاذبه‌های گردشگری استان یزد بازدید می‌کنند.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت:  فردا، سه شنبه ششم آذر ماه، فعالان و خبرنگاران حوزه گردشگری کشور اسپانیا با هدف شناخت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری به استان یزد می‌آیند.

فاطمی با اشاره به زیر ساخت‌های گردشگری استان یزد گفت: زیرساخت‌های گردشگری شامل مجموعه‌ای از نیاز‌های سخت افزاری و نرم افزاری گردشگر از جمله حمل و نقل، هتل‌ها، سرویس‌های بهداشتی تابلو‌های راهنمایی و ... است که در استان یزد هنوز به جایگاه خود نرسیده است.

وی با اشاره به ارتباط خوب میراث فرهنگی استان با شهرداری افزود: هر هفته جلسات متعددی در شورای شهر در حوزه کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی در راستای بهبود وضعیت زیر ساخت‌های گردشگری برگزار و نقاط قوت و ضعف شناسایی و در جهت تقویت آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.

مصطفی فاطمی ادامه داد: از سال ۹۲ تا کنون پیشرفت قابل توجهی در زمینه گردشگری داشته ایم و توانسته ایم جذب گردشگر را از کشور‌های اروپایی به کشور‌های آسیایی از جمله کره و چین منتقل کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های اصفهان، شیراز و یزد گفت: جاذبه‌های متعددی در این محور وجود دارد بدین منظور برای جذب گردشگر بیشتر و بهبود کاستی‌ها جلسات متعددی را با استان‌های شیراز و اصفهان داشته ایم.

وی اظهار داشت: استان یزد قبل از انقلاب جز شهر‌های گردشگری ایران بوده، اما نسبت به استان‌های شیراز و اصفهان پیشرفتی نداشته، اما توانسته از تعداد ۲ هتل به ۳۰۵ هتل و مجموعه کردشگری دست پیدا کند.

انتهای پیام/ص

خبرنگاران اسپانیایی به یزد سفر می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.