توزیع بیش از ۱۵۰۰ تن گوشت قرمز در ماه‌های اخیر در خراسان رضوی/یکی از  راه‌های تعدیل قیمت‌ها در بازار افزایش عرضه استمدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:در ماه‌های اخیر یک هزار و ۵۲۱ تن گوشت قرمز طرح تنظیم بازار در استان توزیع شده است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از این میزان ۵۴۹ تن آن گوشت گرم وارداتی و ۹۷۲ تن هم گوشت منجمد بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۷۵ تن گوشت مرغ منجمد به منظور تنظیم و تعدیل قیمت‌ها در بازار استان عرضه شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای تعدیل قیمت‌ها در بازار افزایش عرضه است بدین منظور تامین گوشت قرمز از سه مسیر به طور جدی دنبال می‌شود بحث واردات گوشت منجمد واستفاده بیشتر از سهمیه ملی که هم اکنون یک محموله ۱۹۰ تنی گوشت منجمد در حال ورود به استان است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رسولیان افزود: سیستم توزیع گوشت و مرغ بویژه در مشهد تغییراتی می‌یابد و بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار است تمرکز بر حاشیه شهر‌ها باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۵۰ واحد صنفی و نیز شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال عرضه این اقلام هستند، اما مقرر شده تعداد واحد‌های صنفی افزایش بیشتری یافته و با توزیع این اقلام در این مناطق امکان دسترسی طبقات محروم را به این کالا‌ها بیشتر فراهم کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در زمینه تامین گوشت گرم تلاش‌هایی صورت گرفته، اما حجم گوشت وارداتی به نسبت نیازو استقبال کم است و به منظور توسعه این ظرفیت برنامه ریزی شده تا به جای تمرکز بر روی یک بازار هدف وارداتی از ظرفیت کشور‌های آسیای میانه و روسیه برای تامین گوشت گرم مورد نیاز هم استفاده کنیم و اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.

رسولیان افزود: در زمینه طرح تهاتر سبوس هم که از این محل ۱۴۱ کیلو گرم گوشت گرم تولیدی استان به بازار عرضه شد، هم اکنون در حال تقویت این طرح بوده و تلاش می‌کنیم تا با قیمت ارزانتری از تولیدات استان برای تامین نیاز‌ها استفاده کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

سیستم توزیع گوشت و مرغ بویژه در مشهد تغییراتی می‌یابد

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار