اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مقابله با جنگ اقتصادی/ایجاد سالانه 50 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه راهبرد مقابله با جنگ اقتصادی را اقتصاد مقاومتی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خضرالله حیدرزاده مسئول هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه در مراسم امضای تفاهم نامه توانمندسازی تشکل های تعاون روستایی و کشاورزی در راستای اشتغالزایی مولد و پایدار در روستاها و مناطق کمتر برخوردار اظهار کرد: چندسالی است که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را بر کشور تحمیل کرده که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است چرا که معیشت خانوارها را نشانه گرفته است.

وی افزود: همانگونه که  هشت سال  در جنگ نظامی مقاومت کردیم، از این رو باید کاری کنیم که در جنگ اقتصادی همین امر اتفاق بیفتد.

حیدرزاده راهکار و راهبرد مقابله با جنگ اقتصادی را اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و گفت: مقام معظم رهبری در شعارهای ابتدای سال و سخنرانی های مختلف موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، از این رو  اقتصاد بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید پایه گذاری شود تا وابستگی به کشورهای بیگانه کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد:چندسالی است که سپاه پاسداران در کنار دولت در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شده است به طوریکه هلدینگ بنیاد تعاون سپاه درصدد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلان دولت است.

وی با اشاره به اینکه سیاست این مجموعه همانند بخش خصوصی سودآوری و بنگاه داری نیست، بیان کرد: شرکت حامی اقتصاد در کنار مردم باید الگوسازی شود چرا که در کشور در بحث کشاورزی و سلامت گلوگاه های زیادی وجود دارد که بخش خصوصی به دلیل کمبود منابع مالی، بروکراسی های اداری، ریسک پذیری و... وارد نمی شود.

حیدرزاده الگوسازی در کالاهای اساسی را یک ضرورت دانست و افزود: شرکت حامی اقتصاد به دنبال توسعه چند طرح الگویی نظیر پرورش ماهیان تیلاپیا، ماهیان خاویاری،اصلاح نژاد و.. در جوامع روستایی و شهری است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امضای این تفاهم نامه با تشکل های تعاون روستایی در موضوعات مختلف کشاورزی و امنیت غذایی در بخش های شیلات، کشت دانه های روغنی، گیاهان دارویی، دام، مدیریت آب در مراتع و باغات، اصلاح نژاد دام، پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و تیلاپیا در مناطق کویری می تواند سالانه 50 هزار شغل در مناطق روستایی، عشایری و محروم  ایجاد کند.

انتهای پیام/

امضای تفاهم نامه تعاون سپاه با تعاون روستایی در بخش های مختلف کشاورزی و امنیت غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار