۳۲ شهر خراسان رضوی سال آینده با تنش آبی مواجه می‌شوند/۷۳ شهر خراسان رضوی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان استمدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:برای سال ۹۸ در ۳۲ شهر خراسان رضوی بحران آب پیش‌بینی شده است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد دانشگر مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴۷ درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند و بحران‌های آبی در روستا‌های سراسر استان به ویژه مشهد که بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد:هزینه‌های درمان بسیار بیشتر از پیشگیری بوده و بار‌ها اعلام شده که پیشگیری بهتر از درمان است که متاسفانه این موضوع بسیار مهم جدی گرفته نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط جمعیت روستایی ایران ۲۶ درصد و استان ۲۸ درصد است گفت: در کشور‌های مختلف این عدد از ۴۰ تا ۷۵ درصد است و در کشور و استان میانگین مصرف سرانه آبی روستایی هر نفر در هر روز ۲۳۰ لیتر بوده و این عدد در کشور‌های دیگر که متوسط جمعیتی‌شان بسیار بالاتر از ایران است بین ۳۰ تا ۷۰ لیتر بوده است.

دانشگر افزود:برای توزیع هر مترمکعب آب ۱۳۰۰ تومان هزینه می‌کنیم که کمتر از ۳۰۰ تومان آن از مشترک دریافت می‌شود و سالانه ۶ میلیارد تومان از مشترکان دریافت می‌شود، آن هم در حالی که ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت می‌دهیم و به دنبال استفاده از سیستم تصفیه آب و شیرین‌سازی آب‌های شور هستیم تا مشکلات آبی در روستا‌های استان نداشته باشیم.

عباس مهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: ۷۳ شهر خراسان رضوی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان است و سال گذشته ۳۰ شهر بحرانی داشتیم که خوشبختانه بی‌مشکل به پایان رساندیم و برای سال ۹۸ هم ۳۲ شهر بحرانی پیش‌بینی شده که امیدواریم همانند سال قبل از آن بی‌مشکل سپری شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره‌های آبی گامی بزرگ در مسیر مصرف بهینه آب برداریم و باید بدانیم هشدار‌ها درباره بحران آب بسیار جدی است و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هزینه‌های درمان بسیار بیشتر از پیشگیری بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.