رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز متاسفانه نرخ جرم در حال افزایش است و یکی از تدابیری که اندیشیده شده با شکل گیری گشت های “بسیج محله محور” در جهت پیشگیری از سرقت و جرائم خیابانی اقدامات موثری انجام شود.

شکل گیری گشت های بسیج محله محور در جهت پیشگیری از وقوع جرم استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رئیس شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان استان کرمان  به مناسبت هفته بسیج در دیدار با سردار ابوحمزه،فرمانده سپاه ثارالله استان و سرادر گرجی زاده،معاونت حقوقی سپاه کشور ضمن تبریک این هفته گفت :کرمان یکی از استان های موفق و پیشگام در زمینه اجرای طرح هرمسجد یک حقوق دان می باشد.

وی افزود :طرح هرمسجد یک حقوق دان به عنوان یک ایده در استان کرمان مطرح ودر ادامه در کل کشور اجرا گردید و هم اکنون با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان و معاونت فرهنگی دادگستری کرمان این طرح با قوت در حال انجام است .

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت : همه ما بسیجی هستیم و به این عنوان افتخار می کنیم چرا که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی ره بنیانگذار این نهاد مقدس بودند.

وی با توجه به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری در رابطه با گرامیداشت هفته بسیج گفت:حضرت امام می فرمایند مسئله بسیج مسئله تازه ای نیست و همانی بود که در سطح اسلام وجود داشت و هرنیروی جوانی به عنوان یک بسیجی باید همواره مدافع اسلام و آرمان های آن باشد انقلاب و نظام باشد.

رییس دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی نماد مقاومت است، افزود: تفکر امام (ره) و حرکت بسیجی ایشان باعث پیروزی انقلاب شد و همین تفکر و حرکت می تواند پشتوانه عظیم برای حفظ دستاوردهای ارزشمند این انقلاب باشد.
وی گفت : امروز تنها تفکر بسیحی است که می تواند به ملت های آزادیخواه و مللی که می خواهند عزتمند زندگی کنند اهدافشان را محقق سازد.

موحد با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در جهت اهداف این نهاد مقدس کمک کنیم و کوشا باشیم ، افزود : امروز افتخار داریم که در استان کرمان ۳۶۰ نفر از همکاران ما ایثارگران دوران دفاع مقدس و همچنین تعداد زیادی از قضات و کارمندان اداری دادگستری،عضو فعال بسیج حقوقدانان هستند و امیدواریم که بتوانیم با تدبیر، رویشی در این حوزه داشته باشیم و در جهت اهداف بلند حضرت امام (ره) برای شکل گیری لشکر ۲۰ میلیونی بسیج گام برداریم.
وی به تفاهم نامه گشت های بسیج محله محور که فی مابین دادگستری استان و سپاه کرمان منعقد شده است اشاره کرد و گفت : مبنای این تفاهم نامه مصوبه امنیتی است که در سطح ملی توسط دادستان کل کشور با سپاه منعقد شده و آن هم درچارچوب قانون حمایت قضایی از بسیج است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: این تفاهم نامه بین سپاه ، نیروی انتظامی و دادگستری استان با هماهنگی دادستان های قضایی حوزه ها و نواحی مختلف بسیج عملیاتی خواهد شد .
موحد افزود : رویکرد این تفاهم نامه پیشگیری از وقوع جرم است که متاسفانه نرخ جرم در حال افزایش است و یکی از تدابیری که اندیشیده شده با شکل گیری گشت های بسیج محله محور بتوانیم در جهت پیشگیری از سرقت و جرائم خیابانی اقدامات موثری انجام دهیم .

وی گفت : مطمئنیم اگر این برنامه با آموزش های مناسب و درست مدیریت شود جلوی بسیاری از حواشی گرفته می شود که می تواند کارکرد بسیار مثبت و خدمات ارزشمندی را از جهت کاهش آسیب های اجتماعی و نرخ جرم داشته باشیم و این را حتما دنبال می کنیم تا به نتیجه برسیم.

موحد افزود : در حوزه تعامل و همکاری و در سایر بخش ها نیت هم همین است و بارها تاکید کردیم که با حفاظت اطلاعات سپاه تعامل و همکاری داشته باشیم که خدای ناکرده تبعات منفی در بر نداشته باشد، امید که تعامل مثبتی در راستای خدمت به مردم و جامعه در مسیر منویات مقام معظم رهبری صورت گیرد.

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز گفت:خوشبختانه با همکاری دستگاه قضائی با سپاه استان اقدامات ارزشمندی در امر مقابله با اخلاگران اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت پذیرفته است که قابل تقدیر و تحسین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار به تعامل خوب دادگستری وسپاه اشاره کرد و افزود :امروز تفاهم نامه ای در خصوص گشت های محله محور با هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان کرمان امضا شد که به مجموعه رده ها دراستان ابلاغ خواهد شد تا به شکل قانونمند این گشت ها انجام شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت : با هماهنگی های صورت گرفته با رئیس کل دادگستری استان کرمان و نیروی انتظامی امیدواریم یک تعامل نزدیکتر صورت گیرد و ناهماهنگی های موجود از بین رود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار