اجرای طرح دادرس در ۲۰۰ مدرسه استان اردبیل

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح دادرس در ۲۰۰ مدرسه سطح استان اردبیل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بیستمین مانور سراسری زلزله  و ایمنی در مدارس اردبیل با بیان اینکه طی 7 سال گذشته در 200 مدرسه سطح استان اردبیل طرح دادرس اجرا شده است، افزود: طی این مدت در این مدارس 4 هزار و 155 نفر از دانش آموزان عضو کانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در قالب طرح دادرس آموزش دیده اند.

وی تصریح کرد: «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که با رویکرد جامعه محور برگزار گردید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این مانور دانش آموزان با مهارت های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند، بیان کرد: قبل از مانور، آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده شده بود.

معبودی با اشاره به اهداف مانور زلزله در مدارس تشریح کرد: تبدیل مهارت های آموزشی به کاربردی هدف اصلی این مانور است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه سازی شود.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل آموزش­های لازم را به دانش آموزان استان طی سال های اخیر در قالب طرح دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) ارائه کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه دانش آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری، تخلیه اضطراری،CPR و غیره در مدارس آشنا می شوند، اظهار کرد: دوران نوجوانی و کودکی بهترین زمان برای یادگیری افراد است به همین دلیل تلاش می کنیم تا 18 سالگی که دانش آموزان در مدرسه تحصیل می کنند، آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند در زمان وقوع حوادث به عنوان یک امدادگر ماهر برای خود، خانواده و اطرافیان امدادرسانی کنند.

معبودی با اشاره به اینکه با آموزش به دانش آموزان می توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، گفت: افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می توانند حداقل به خود و خانواده هایشان امدادرسانی کنند.

انتهای پیام/ح

مانور زلزله در مدارس اردبیل برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.