مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: سازه‌های اردبیل پاسخگوی شرایط بحرانی نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه افزود: نظارت بر ساخت و سازها، کاری سخت و دشوار است چرا که برخی با کم کاری و قصور در ساخت و ساز، دنبال سود های کلان هستند و شاید به همین دلیل ها، عمر مفید ساختمان ها که در سایر کشورها به 100 تا 150سال می رسددر اردبیل به 20 تا30 سال کاهش یافته است.

وی با بیان این که شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانبه ریاست استاندار و با عضویت 40 دستگاه اجرایی فعالیت می‌کند توضیح داد: در مدیریت بحران، شاخص‌های قبل از وقوع بحران، حین بحران و بعد از وقوع بحران مدنظر است که هر کدام اقدامات خاص خود را دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در مرحله قبل از وقوع بحران، پیش بینی و پیشگیری مهم است و برای پیشگیری، اصلاح پروژه‌هایی که احتمال دارد با یک حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله و... از بین بروند و نیز ارائه تسهیلات برای نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده ضرورت دارد.

امامی یگانه خاطرنشان کرد: در سطح استان، 120هزار واحد مسکونی فرسوده شناسایی شده بودند که می بایست تا سال 1405 مقاوم سازی می شدند لیکن 36 هزار واحد از این تعداد هنوز مقاوم سازی نشده اند .

وی گفت: با مقاوم سازی 36 هزار واحد روستایی طی 9 سال آینده، تمام اماکن روستایی استان مقاوم خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به این که در سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل در سال 1393، برای پیش بینی و پیشگیری بحران، 70 میلیارد تومان اعتبار در اختیار همه دستگاه های عضو مدیریت بحران قرار گرفت تصریح کرد: سال گذشته 13 میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران اردبیل با نظر فرمانداران برای پروژه های حساس توزیع گردید.

امامی یگانه به اهمیت آموزش همگانی هم اشاره کرد و اظهار نمود: سال گذشته به رغم نبود اعتبار، با احتساب دوره آموزشی هلال احمر، مانورهای مدارس و طرح دادرس هلال احمر، برای 30 هزار نفر آموزش داده شد و امسال هم با عمل به شعار"هر خانواده یک امدادگر" آموزش را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای مدیریت بحران، امکانات و تجهیزات نه تنها در اردبیل بلکه در کل کشور ضعیف است و این واقعیت که باید برای هر مخاطره یک پکیج بحران داشته باشیم می طلبد امکانات برای شرایط بحرانی توسعه داده شوند.

وی افزود:در تمام شهرستان های استان، نقاط پرخطر شناسایی و احصا شده و در جهت رفع این مشکلات برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.