رئیس اتاق تعاون ایران گفت: این اتاق به عنوان عضو هیئت عالی جذب سرمایه‌گذاری خارجی، آمادگی تسهیل و تسریع روند سرمایه‌گذاری تعاونی‌های کشورهای مختلف در ایران را دارد.

آمادگی ایران برای تسهیل سرمایه‌گذاری تعاونی‌های کشورهای مختلفبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: اجلاس بین المللی تعاون یکی از مهم‌ترین رویدادها در بخش غیر دولتی در سراسر جهان، بویژه اقتصاد کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

وی هدف این اجلاس را گردهمایی و تعامل بیشتر تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: این امر راهکارهایی برای اشتغالزایی، حمایت از فقر و ارتقای جایگاه تعاونی‌ها را ارائه می‌دهد.

عبداللهی شعار این اجلاس را اقتصاد مقاوم‌تر و پایدارتر با کمک تعاونی‌ها اعلام کرد و گفت: امیدواریم این اجلاس عامل تعامل هر چه بیشتر تعاونی‌ها با یکدیگر و همچنین آشنایی بیشتر مردم با تعاونی‌ها شود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به حضور ۴۰۰ نماینده داخلی و ۱۷۰ نماینده خارجی اظهار کرد: این امر نشان دهنده ثمر بخش بودن فعالیت‌های اتحادیه بین المللی تعاون بوده است.

وی به فعالیت‌های گوناگون تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: در حال گسترش فعالیت‌هایمان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، مصرف، خدمات، آموزش، مسکن، بهداشت و فناوری هستیم.

عبداللهی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بخش حاکمیتی دانست و تأکید کرد: اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی و پارلمان بخش تعاونی وظیفه تسهیل و پیگیری مطالبات این بخش مردمی را به عهده دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی، تصریح کرد: راه بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف خود داریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این اجلاس موجب بهبود روابط تعاونی‌های داخلی با تعاونی‌های حاضر در این اجلاس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار