نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین خواستار افزایش تحریم‌های متحدان اروپایی واشنگتن علیه مسکو به دلیل تنش‌های دریایی اخیر میان روسیه و اوکراین در تنگه کِرچ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کورت ولکر، نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین، امروز چهارشنبه گفت واشنگتن از متحدان اروپایی خود می خواهد روسیه را به واسطه تنش های دریایی اخیر با اوکراین در تنگه کِرچ تحریم کنند.

ولکر که در برلین به سر می برد، گفت: ما قطعا متحدان اروپایی را تشویق می کنیم که نسبت به تحریم های بیشتر علیه روسیه سختگیرانه تر عمل کنند. آنچه آلمان و فرانسه گفته اند مورد قبول واشنگتن نیست ولی به نظر می رسد که با گذشت زمان [موضع] آنها عوض شود.

سران چندین کشور اروپایی روز سه شنبه [دیروز] آمادگی خود را برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به واسطه تنش اخیر بین روسیه و اوکراین در تنگه کِرچ اعلام کردند. این در حالی بود که دیپلماتهای آلمان و فرانسه روز گذشته در نشست محرمانه کمیته سیاسی و امنیت (اتحادیه اروپا) در بروکسل در مخالفت با افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل تنش اخیر سخنرانی کردند و خواستار گام هایی در مسیر اعتمادسازی شدند. آلمان و فرانسه برخلاف دیگر کشورهای اروپایی مخالف تحریم روسیه به خاطر تنش دریایی اخیر هستند.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار