رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان اتباع خارجی در کشور بار مالی ۱۵۰ میلیون دلاری برای پوشش تحصیلی این گروه متقبل شده ایم.

بار مالی ۱۵۰ میلیون دلاری برای پوشش تحصیلی اتباع خارجی در کشور / مذاکره با اتحادیه اروپا برای توسعه همکاریغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین هزینه پوشش تحصیلی اتباع خارجی در کشور اظهار کرد: بعد از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تحصیل اتباع خارجی در کشور پوشش تحصیلی این دانش آموزان رشد قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: هزینه هر دانش‌آموز در کشور حدود 2 الی 2/5 میلیون تومان است که با توجه به جمعیت 500 هزار نفری دانش آموزان اتباع خارجی بار مالی حدود 1000 میلیارد تومانی  معادل 150 میلیون دلار به دنبال دارد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه نهادهای بین المللی هزینه ای حدود 3 درصد هزینه  تمام شده برای تحصیل اتباع خارجی را پرداخت می‌کنند، گفت: رقم این کمک حدود 3 میلیون دلار می‌شود و این موضوع در حالی است که باید نهادهای بین المللی 50 درصد هزینه ها را تامین کنند اما با وجود این، ایران صرفا منتظر کمک های نهادهای بین المللی نیست.

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه اتباع خارجی اغلب در تامین هزینه های معمول زندگی  همچنین تهیه لباس و لوازم التحریر هم دچار مشکل هستند افزایش کمک های بین المللی ضرورت پیدا می کند.

وی اظهار کرد: هزینه‌ای که اکنون برای پوشش تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی در نظر می‌گیریم از منابع مالی  مورد استفاده  برای دانش آموزان ایرانی است.

28 هزار مدرسه ایرانی پذیرای دانش آموزان اتباع خارجی هستند

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی 28 هزار مدرسه کشور پذیرای دانش آموزان اتباع خارجی هستند، تصریح کرد: شرایط یکسانی را برای تحصیل دانش آموزان اتباع نسبت به دانش آموزان داخل کشور فراهم کردیم تا از نظر کیفیت آموزشی تفاوت چندانی میان دانش آموزان نداشته باشیم.

کریمی از رایزنی با اتحادیه اروپا و سازمان‌های مردم نهاد بین المللی خبر داد و گفت: با توجه به این رایزنی‌ها به دنبال توسعه همکاری‌ها و دریافت کمک‌ها از نهادهای بین المللی هستیم همچنین چند روز پیش همایشی با اتحادیه اروپا مبنی بر چالش‌های مهاجرت و پناهندگی برگزار کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار