صد در صد جمعیت شهری قزوین از آب سالم برخوردارند

معاون عمرانی استاندارقزوین گفت: صد در صد جمعیت شهری از آب سالم برخورداند و با اجرای پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از با کیفیت‌ترین منابع آبی شرب بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ معاون عمرانی استاندارقزوین در برنامه گفتگوی خبری شبکه قزوین با بیان اینکه صد در صد جمعیت شهری قزوین از آب سالم برخوردارند ، گفت: اکثر شهر‌های استان از جمله قزوین، تاکستان، بیدستان محمدیه و آبیک، تحت پوشش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند و مشکل آلودگی آب‌های زیرزمینی که قبلاً وجود داشت، مرتفع شده است و ۵ شهر دیگر نیز بزودی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

فرخزاد افزود: در بخش آب روستایی نیز ۶ آزمایشگاه در مجموعه آب و فاضلاب روستایی، کیفیت آب‌های روستایی را کنترل می‌کنند و نزدیک به ۸۴ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب سالم هستند.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با اجرای طرح کوتاه‌مدت حفر چند حلقه چاه، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره، نیاز‌های فعلی آب استان تا سه سال آینده تأمین می‌شود.

فرخزاد ادامه داد: با اجرای طرح بلند مدت خط انتقال و تصفیه‌خانه‌های آب طالقان در دراز مدت، نیاز آب شرب شهر‌های استان برطرف خواهد شد.

علی فرخ زاد استاندار با اشاره به احداث سد‌های نُهُب، بالاخانلو، بُرمانک، بهجت‌آباد و قلات بیان کرد: این پروژه‌ها باعث جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی و ذخیره ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب در سطح استان شده است.

وی، مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست.

معاون عمرانی استاندار گفت: در حال حاضر در ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت قزوین از آبیاری تحت‌فشار استفاده می‌شود و نزدیک به ۱۰ هزار هکتار نیز در دست اجراست.

انتهای پیام/

صد در صد جمعیت شهری در استان از آب سالم برخوردارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار