معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور در نظر دارد با تبدیل چند واگن به آمبولانس تجهیزات لازم را به آن‌ها اختصاص دهد.

اختصاص واگن‌های ریلی به اورژانس کشور / تبدیل واگن‌های قطار به آمبولانس در جهت انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانینوری معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات در برخی از حوادثی پیش آمده امکان دسترسی جاده‌ای و زمینی به آن مکان امکان‌پذیر نیست و به همین علت خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان با مشکل روبرو می‌شود، در همین راستا سازمان اورژانس کشور برای راه‌اندازی اورژانس ریلی در سراسر کشور تصمیماتی اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: در برخی موارد راه‌های زمینی برای انتقال و جابجایی‌ مصدومان به دلیل ترافیک و دیگر مسائل بسته می‌شود و از این رو سازمان اورژانس پیشنهاد داده است تا چند واگن از قطار در مسیرهای‌ مختلف را با اورژانس اختصاص پیدا کند.

تفاهم‌نامه‌ سازمان اورژانس کشور با راه آهن

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور در نظر دارد چند واگن را به آمبولانس‌ تبدیل کند و امکانات و تجهیزات لازم را در این واگن‌ها اختصاص دهد. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با راه آهن کشور امضا شده است تا 30 واگن از قطارهای‌ خود را در اختیار اورژانس کشور قرار دهند.

نوری تأکید کرد: واگن‌هایی که به اورژانس کشور تحویل داده می‌شود به امکانات مختلفی مانند کد 247 تجهیز می‌شود تا در صورت بروز حادثه، مشکل جابجایی‌ مصدومان در کمترین زمان انجام گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور تفاهم‌نامه‌ای با متروی‌ تهران  به امضا رسانده است که بر مبنای آن در چند ایستگاه مترو پایگاه اورژانس راه‌اندازی شود تا در صورت بروز حادثه‌‌ای از طریق مسیرهای‌ از قبل تعیین شده مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شوند.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور اضافه کرد: مصدومان به وسیله مترو جابجا‌ و سپس با آمبولانس‌ به بیمارستان‌های مدنظر‌ منتقل می‌شوند.

وی در پایان گفت: برنامه‌ای در خصوص اختصاص واگن از مترو برای اورژانس و تبدیل آن به آمبولانس‌ فعلاً در دستور کار سازمان اورژانس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار