سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در قزوین تدوین می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با مشارکت دانشگاهیان برای پرداختن به موضوع تحکیم خانواده در استان تدوین می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه مرادیان مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای پرداختن به مساله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت سازی، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی تهیه خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون پیش نویس این طرح آماده شده و در اختیار امور بانوان و خانواده استانداری قرار گرفته است و در روز‌های آینده نیز تدوین نهایی آن صورت می‌پذیرد.

مرادیان، شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی و فهرست کردن مشکلات و فرصت‌های مهم را از جمله اهداف تدوین این سند برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس، وضعیت زنان به طور جداگانه در شاخص‌های مختلف از جمله ترکیب جمعیتی، نسبت جنسیتی، ترکیب سنی، درصد جمعیت جوان، تعداد زنان سرپرست خانوار، نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری زنان، نرخ باسوادان، میزان باروری، تعداد ازدواج و طلاق، جمعیت زنان بر حسب دین و بسیاری از موارد دیگر مورد سنجش قرار می‌گیرند.

مرادیان ادامه داد: با توجه به وجود فرهنگ‌های متنوع و متفاوت در هر یک از استان‌ها معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این طرح را به طور جداگانه مورد توجه قرار داده است تا نیاز‌ها و اولویت‌های هر یک از مناطق کشور با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای تحکیم خانواده

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار