طرح بهنام محمدی ، طرح اتصال مسجد ، منزل و مدرسه است که از مهر امسال در مدارس کشور با هدف تربیت نوجوان تراز اسلام در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در همایش کمیته هایهماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی مدارس استان گفت: برای پیگیری و اجرای هماهنگ این طرح در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، قرارگاه شهید بهنام محمدی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح زیرنظر بسیج دانش آموزی در 34 مدرسه و مسجد استان برگزار می شود  افزود: در این طرح  در هر مدرسه سه سرگروه از بین معلمان ، دانشجویان و طلاب انتخاب می شوند تا برنامه های علمی را با مشورت خانواده ها در مساجد برپا کنند.

سردار قاسمی  اجرای خوب این طرح را منوط به انتخاب صحیح معلمان و مربیان بیان کرد.

 واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: داشتن دانش آموز تراز اسلام،همت همگانی را می طلبد و طرح شهید بهنام محمدی در راستای رسیدن به این هدف طراحی شده است.

 وی رفع نواقص را برای رسیدن به نوجوان تراز اسلام مهم دانست و افزود: باید سعی شود در این کار اصل از فرع تشخیص داده شود و در انجام رسالت آموزش برای رضای خدا فعالیت شود.

نوری کارشناس طرح شهید بهنام محمدی در سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه تربیت نباید فقط در مدرسه و توسط معلم انجام شود افزود: با توجه به سه رکن مدرسه، خانواده و مسجد می توان به نوجوان تراز اسلامی رسید.

وی  مسجد را تنها نهاد در بین تمام ادیان دانست که انسانها فارغ از سن ، تحصیلات و جایگاه جامعه در کنار هم رشد می کنند .

نوری، نوجوان تراز اسلامی را عالم، عاقل و اهل فکر دانست و افزود: داشتن روحیه جهادی ، مسئولیت پذیری ، دین مداری ، بلند همتی ، کارآمدی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های این نوجوانان است.

در پایان 12 نفر از مدیران آموزش و پرورش مناطق ، فرماندهان حوزه های دانش آموزی استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ ط آ

تجلیل از 12 نفر از مدیران آموزش و پرورش مناطق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.