معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: حدود ۵۰ درصد از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می‌شود.

علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در گفتگو با خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛گفت: کاشی و سرامیک استان یزد در واقع یکی از صنایع صاحب نظر و صاحب بزند ملی و بین المللی است و حدود ۵۰ درصد از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می‌شود.

زینی وند با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک در استان افزود: برگزاری این نمایشگاه، مکانی برای تعامل و معرفی و فروش محصولات مختلف  تولید کنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه کاشی و سرامیک فرصت مغتنمی است تا تجار، انبوه سازان، طراحان، مهندسان، معماران و کاربران و همچنین دانشجویان رشته سرامیک بتوانند با آخرین دستآورد‌های تولید کاشی و سرامیک و با طرح‌های جدید آشنا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یازدهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک استان یزد از ششم آغاز شده و تا نهم آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان آماده حضور بازدید کنندگان و شرکت‌های تولیدی مختلف است.

زینی وند گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث رونق بیشتر، بازیابی بیشتر و افزایش کیفیت و در واقع دسترسی به محصولات با کیفیت با قیمت‌های متعادل است.

وی ادامه داد: شرکت‌های خارجی از کشور‌هایی مانند چین، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و همچنین استان‌های اصفهان، کرمان، قزوین و تهران در این نمایشگاه غرفه دارند و صنایع خود را به نمایش گذاشتند.

هرچند صنعت کاشی و سرامیک کشورمان طی سال های اخیر دچار مسائل و مشکلات شدیدی شد اما ایران همچنان جزء چند کشور اصلی تولید کننده و صادر کننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان است.

لازم بذکر است: استان یزد هم اکنون جایگاه نهم تولید کاشی و سرامیک در دنیا و جایگاه نخست در کشور را دارا است.

انتهای پیام/ی

نمایشگاه کاشی و سرامیک فرصت مغتنمی برای  اشتغال و سرمایه گذاری تولیدات داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار