معاون عمرانی فرماندار سیرجان گفت: با نصب ده پنل خورشیدی در روستای محمد آباد بخش بلورد سیرجان مردم این روستا از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن آرش معاون عمرانی فرماندار سیرجان گفت:  پنل‌های خورشیدی برق ۶۰ خانوار جمعیت ۱۸۰ نفری  روستا محمد آباد را تامین می‌کند که با هزینه ۴۰ میلیارد ریال ریال از اعتبارات شرکت جهان فولاد سیرجان معین اقتصادی بخش بلورد تامین و پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴ روستا با جمعیت بیش از ۳۵۰ نفر از انرژی خورشیدی در این شهرستان استفاده می‌کنند.

 آرش همچنین از افتتاح مجموعه بوم گردی بخش بلورد تا ۸ ماه آینده خبر داد و گفت:: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که می‌تواند موجب جذب گردشگر در این منطقه خوش آب و هوا شود.

وی گفت: معین اقتصادی بخش بلورد نیز جهت مرمت و بازسازی خانه شجاع پور تنها اثر باستانی به ثبت رسیده میراث فرهنگی این بخش ۱۵ میلیارد ریال اختصاص داده است که تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد و یک مجموعه گردشگری خوب را در این بخش خواهیم داشت.

همچنین  در این بخش توسط معین اقتصادی بخش بلورد کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای جهت اشتغال جوانان این بخش تجهیزو راه اندازی شده است که بیش از ۲۴۰ نفر در رشته‌های صنایع دستی، جوش آرگون، قالیبافی و گلیم بافی مشغول آموزش هستندو امید میرود با این دوره‌های آموزشی زمینه ایجاد شغل در منطقه فراهم و بیکاری به در این بخش به صفر برسد.

انتهای پیام/ی

برق رسانی به روستاهای فاقد روشنایی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار