مدیر کل حراست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور در بحث آموزش ۷۰۰ مرکز آموزشی ثابت و ۱۲ هزار مرکز آموزشی آزاد دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهنی مدیرکل حراست سازمان فنی حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح اولین مرکز scd استان کرمان در شهرستان جیرفت گفت: در استان کرمان اولین مرکزی که است که در خصوص آموزش مهارت آموزی راه اندازی شده است.

وی افزود:سازمان فنی حرفه‌ای کشور در بحث آموزش ۷۰۰ مرکز آموزشی ثابت و ۱۲ هزار آموزشگاه  آزاد دارد.

مهنی تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه برای ورود به بازار کار به چنین آموزش‌هایی در سطح این مراکز می‌پردازند و گواهینامه برای این دانشجویان صادر می‌شود و همچنین در استان کرمان پنج مرکز asd راه اندازی شده است.

مدیرکل حراست سازمان فنی حرفه‌ای کشور  گفت:از تعداد ۴/۵ میلیون نفر دانشجوی درحال تحصیل اگر ۴۰ درصد آن‌ها در رشته‌های غیرفنی باشند وجود مراکز scd بهترین محل برای کسب مهارت‌های مورد علاقه شان است، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی بیکار ننشینند و شغل مناسبی برای خود راه اندازی کنند ومنتظر کار اداری وپشت میز نشینی نمانند.

همچنین مهدی پور مدیر موسسه آموزش عالی جاوید شهرستان جیرفت گفت: در این شهرستان در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای کار‌های زیادی شده است و امیدواریم با بهره برداری از اولین مرکز scd (ارتقاء شایستگی‌های دانشجویان) استان کرمان در جیرفت به خروجی مطلوب برسیم.

وی افزود: در جنوب کرمان پتانسیل‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و ما باید با آموزش فنی بتوانیم نقص‌ها را در این منطقه را برطرف کنیم.

حسین مشایخی عضو شورای اسلامی شهرستان جیرفت نیز در این مراسم گفت: در جیرفت اتفاقات خوبی در زمینه علمی و فنی حرفه‌ای رخ داده است.

وی ضمن تبریک و تشکر از مسئولین مربوطه افزود: امیدوارم با راه اندازی چنین مراکز علمی و حرفه‌ای در سایر دانشگاه‌ها بتوانیم نقص‌ها را در این خصوص بر طرف کنیم.

استقبال دانشجویان و فارغ التحصیلان از مراکز scd (ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و فارغ التحصیلان) پس از آموزش‌های مورد نیاز و کسب گواهی نامه معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای شانس ورود به بازرار کار را برای جوانان جویای کار مهیا می‌کند.

اولین مرکز scd (ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان) استان کرمان با حضور مدیرکل حراست سازمان فنی حرفه‌ای کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در موسسه آموزش عالی جاوید جیرفت به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/ی

ارتقاء شایستگی های دانشجویان در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار