رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:تفسیر اشتباهی که از شعار حمایت از کالای ایرانی می شود این است که مصرف کنندگان باید از کالای ایرانی حمایت کنند.

حمایت از کالای ایرانی در گرو حمایت از تولید و عرضه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران در کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی مشهد  گفت: در عرصه اقتصاد ایران به نوعی دوگانگی دچاریم. یکی از مصادیق این بحث در حوزه قاچاق است. از سویی حرف از مبارزه با این پدیده به میان می آید اما در سمت دیگر تعرفه های گمرکی به صورتی وضع می شوند که قاچاق را تشدید می کند.

 

وی افزود: مشکلی که در بخش کشاورزی و صنعت کشور ملموس است، فراتر از کمبود منابع؛ متوجه توزیع آن است. ما به شدت از بد مصرفی و تعاریف نادرست در اولویت‌هایمان رنج می بریم.

 

رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: اگر سیر توسعه در مناطق مختلف کشورمان را بررسی کنیم، می بینیم که رویکردهای آمایش سرزمین در توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور در نظر گرفته نشده است بلکه ارتباطات و تعاملات، زمینه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی یک منطقه را فراهم کرده است.

 

شافعی افزود: این توسعه غلط، باعث شده تا مثلا صنعت فولاد به جای آنکه در نزدیکی دریا احداث شود، در مناطقی جانمایی شود که به تشدید بحران آب و مسائل زیست محیطی منجر می شود.

 

انتهای پیام//م.م

 

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از الگوهای غلط اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.