مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت شده است.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ؛ اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که چهار هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.

 ،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و هم سطح زیر کشت موز را در کشور به خود اختصاص داده است.

شهرکی گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی حاکم در منطقه سه هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات موز سیستان و بلوچستان خشک شد که امسال با توجه به برنامه شیرین سازی آب دریا پیش بینی می‌شود دوباره شاهد رونق این باغات در منطقه باشیم.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام /پ

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار