پس از خشونت‌های روز شنبه در تجمعات ضد سیاست‌های اقتصادی پاریس، نشست بحران در الیزه و با حضور امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شد.

برگزاری نشست بحران در کاخ اليزه با حضور مکرونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از خشونت‌های روز شنبه فرانسه در تجمع‌های جنبش ضد سرمایه داری، نشست بحران روز یکشنبه حدود ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی در الیزه و با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه آغاز شد.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، کریستوف کاستانه، وزیر کشور، لوران نونه، سخنگوی وزارت کشور فرانسه و فرانسوا دو روگی، وزیر محیط زیست این کشور در نشست مذکور حضور داشتند.

شبکه تلویزیونی الحدث در خبری گزارش داد مجلس سنای فرانسه روز سه شنبه وزیر کشور را استیضاح می‌کند.

همچنین منبعی در الیزه روز یکشنبه اعلام کرد تا جایی که مطلع است در نشست فوق العاده موضوع انحلال مجمع ملی مطرح نشد. این منبع افزود به نظر نمی‌رسد امانوئل مکرون قصد انحلال مجلس را داشته باشد.

منبع مذکور در ادامه گفت رئیس جمهور فرانسه تأکید کرده است به همه اقدامات خشونت بار پاسخ قضایی داده خواهد شد.

مکرون کمی پس از بازگشت از آرژانتین، برای مشاهده خساراتی که تجمع‌های روز شنبه داشته است به میدان  اِتوئال و خیابان کلبر رفت. او از بنای تاریخی "طاق پیروزی" نیز بازدید کرد.

مردم فرانسه حدود سه هفته است در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون و بالا رفتن هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند و با پلیس ضد شورش درگیر شده‌اند. تظاهرکنندگان ساختمان ها، خودرو‌ها و درخت‌های کریسمس را به آتش می‌کشند.

پلیس تولوز امروز یکشنبه اعلام کرد ۵۷ نفر از جمله ۴۸ مأمور پلیس روز شنبه گذشته در تجمع‌های جنبش ضد سرمایه داری در تولوز زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار