معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای بیش از 2 هزار هکتار پروژه آب و خاک در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملاتفی، معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در شورای همانگی مدیران سخن می گفت افزود: طی 2 سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 513 هکتار پروژه های آب و خاک در استان اربیل اجرا شده است.

وی افزود: فاز نخست پروژه پایاب نئور با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در دست اقدام است که مساحت اراضی پایاب این طرح 8 هزار هکتار می باشد و به صورت سیستم آبیاری کم فشار اجرا خواهد شد.

معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه های آب و خاک اجرا شده در طی دو سال گذشته بالغ بر 2هزار و 513 هکتار و در حال اجرا نیز 9 هزار و 727 هکتار می باشد.

ملاتفی بیان کرد: در مساحت 3 هزار و 880 هکتار نیز پروژه مطالعه شده آماده اجرا در دستور کار خود دارد و هم اکنون نیز در سطح بیش از 15 هزار هکتار پروژه در حال مطالعه دارد.

وی افزود: پروژه های مطالعاتی آماده اجرا نیز شامل پایاب کانال صفر مغان در پارس آباد را شامل می شود که 350 هکتار مساحت دارد و نوع سیستم این طرح نیز برای تجهیز به آبیاری تحت فشار از نوع کم فشار می باشد که آبگیری این طرح نیز از کانال اصلی مغان خواهد بود.

معاون مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از دیگر طرح هایی که پروژه مطالعاتی آن آماده اجراست پروژه سرخاب است که در شهرستان نیر در مساحت 3 هزار و 530 هکتار انجام خواهد شد و اراضی پایاب این طرح نیز به روش سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد.  

انتهای پیام/ح

فاز نخست پروژه پایاب نئور با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در دست اقدام است

برچسب ها: آب و خاک ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.