بسیاری از مشکلات جوامع بشری ریشه در فرهنگ استکباری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیش از این در قلب اروپا و آمریکا جنبش وال استریت و اکنون در فرانسه توده های مردمی جنبش ضد سرمایه داری به راه انداخته اند اما دولت هایشان آن ها را با غول های رسانه ای و قدرت نظامی و اقتصادی فریب می دهند، همه این مشکلات ریشه در فرهنگ استکباری غرب دارد.

وی افزود: اگر فلسطین نزدیک به یک قرن است که در دود و آتش می سوزد اما سازمان های بین المللی گوش شنوا و بدهکاری ندارند به این دلیل است که فرهنگ استکباری بر دنیا حاکم است و حرف مظلومان را گوش نمی دهند.

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز شاهد آن هستیم که دنیای استکبار از آمریکا گرفته تا اروپا و آل سعود دست به دست هم داده و این ملت مظلوم را وحشیانه قلع و قمع می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند  افزود: فرهنگ استکباری حاضر است به هر قیمتی ملت ها را در چنگال خود قرار دهد و سرمایه های آنها را چپاول کند.

وی اظهار کرد: سازمان های بین المللی با وجود مشاهده این همه ظلم بر ملت هایی همچون فلسطین، یمن، میانمار، عراق و سوریه سکوت کرده اند و این سکوت نتیجه فرهنگ استکباری است.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: انقلاب صد در صد مردمی ایران بر خلاف میل شرق و غرب حرکت کرده و سیل آسا مزدوران آمریکا و استکبار را از کشور بیرون و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی گفت: دشمن از همان ابتدای انقلاب با ابزارهای گوناگون علیه انقلاب و ملت ما فتنه گری کرد که نمونه آن تحمیل 8 سال جنگ و حمایت همه جانبه از صدام بود و اکنون هم ابزارشان تحریم های ظالمانه است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به خروج آمریکا از برجام نیز افزود: فرهنگ غرب فرهنگ فریب، نفاق، وحشی گری و ظلم است که با لباس میش و دستکش های مخملی برای رسیدن به هدف از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

وی افزود: درد اصلی این است که عده ای روشنفکر نما در داخل هنوز این را باور نمی کنند و چشمان خود را در مقابل این همه جرم و جنایت بسته و می خواهند با اعتماد به دشمن مشکلات کشور را حل کنند.

وی با انتقاد از زیر سوال بردن مسأله حجاب و عفاف از سوی برخی افراد نیز گفت: برخی ها نیز به دنبال وارد کردن مدیر خارجی برای  انجام کارها هستند که در پاسخ به آن ها می گوییم ملت ما با حفظ ارزش های خود این انقلاب را به ثمر رسانده و در عرصه های مختلف همچون هسته ای، پزشکی و علمی به موفقیت رسیده و ما به فرهنگ بیگانه نیازی نداریم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به وقت کشی اروپا برای تعیین تکلیف برجام گفت: هفت ماه است که اروپا ما را بازی می دهد و وقت کشی می کند و همان مسیر را ادامه می دهد و بعضی هنوز دوره می افتند و به اروپایی ها برای حفظ برجام التماس می کنند.

وی افزود: در کشور مشکلات اقتصادی و اوضاع به هم ریخته ارز و سکه کمر مردم مستضعف را خم کرد اما یک طرف این  مشکلات به استکبار و فرهنگ استکباری بیرون از کشور و طرف دیگر آن به قصور نفوذی های داخلی و کسانی که در داخل دلداده فرهنگ  غرب و مرعوب آن هستند برمی گردد.

وی تأکید کرد: ما فرهنگی قوی و غنی داریم که معجزه انقلاب را به پیروزی رساند و 40 سال در برابر استکبار مقاومت کردیم و ان شاالله تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهیم داد و دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.