به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، داود محمدی در نشست شهرداران و دهیاران با معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور که عصر جمعه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در ارزیابی انجام شده می توان اذعان کرد شوراها و شهرداری و دهیاری ها یک الگوی موفق هستند.

وی افزود: در این شرایط بحرانی، شما شهرداران با بودجه عمرانی و تملک دارایی ۵۰ درصدی مردانه کار می کنید اما باید حجم شهرداریها کوچک شود تا بتوان به نیازها پاسخ داد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اعتبارات تملک دارایی بیشتر شود در شهرداریها می توان مدیریت بهتری از بخش دولتی ارائه کرد.

محمدی گفت: حقوق شهروندی مهم است و نباید مبلمان و منظر شهری فدای ایجاد درآمد شود و توجه به حقوق شهروندی ضروری است.

وی اضافه کرد: شهرداری های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند و شهرهای کوچک هم بدلیل کمبود اعتبارات دچار بحران و چالشهای مضاعفی هستند لذا در تقسیم اعتبار ارزش افزوده باید یک تعادل ایجاد شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در طرح جامع شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر باید بازنگری شود و در جلسه با وزیر راه در بودجه سال ۹۸ برای توسعه قطارهای حومه ای پیش بینی اعتباری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: شهر قزوین برای راه اندازی قطار حومه ای مصوبه دارد و با پیگیری باید برای اجرای آن اقدام لازم صورت گیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای اختصاص ردیف بودجه به بوستان فدک تقاضای مساعدت داریم تا این طرح ۱۴۰۰ هکتاری که از پروژه های ملی است و ۱۱ استان می تواند از خدمات تفریحی آن استفاده کند به طور کامل اجرایی شود.

وی گفت: اکثر شهرداران با مشکلات اعتباری مواجهند و از معاون عمرانی وزارت کشور انتظار داریم مساعدت لازم صورت گیرد تا شهرهای کوچک از امکانات و تجهیزات خودرویی از جمله آمبولانس، خودروهای سبک و سنگین هم برخوردار شوند.

محمدی بیان کرد: در شرایطی که شهرهای کوچک با مشکلات عدیده ای در تامین منابع مالی مواجهند، تامین سهمیه قیر رایگان باید در دستور کار قرار گیرد و با نگاه معطوف به شهرداربها کمک های لازم پیش بینی شود.

وی اظهارداشت: توزیع قیر به میزان ۲۰۰ تن و۵۰۰ تن جوابگوی فعالیتهای عمرانی نیست و در این زمینه نیازمند تجدید نظر و افزایش سهمیه هستیم.

محمدی یادآورشد: کمک رسانی به شهرداری ها در قالب تسهیلات بلاعوض در این شرایط ضروری است تا ادامه فعالیتهای عمرانی شهرداریها متوقف نشود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود هر شهرداری که توانست طرح های عمرانی خوبی اجرا کند مورد حمایت جدی قرار گیرد و اختصاص وام های ارزان قیمت برای دهیاریها و تسهیل در شرایط ضمانت ضروری است.

اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی

مسعود نصرتی در جلسه شهرداران و دهیاران با معاون عمرانی و توسعه شهرداری ها و دهیاری های کشور که روز جمعه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ۷۳ درصد جامعه ما شهری است و با برنامه ریزی جدید در سال ۹۸ باید در مسیر درست قرار گیربم تا جمعیت روستایی کاهش پیدا نکند.

تامین قیر رایگان و خودروهای مورد نیاز شهرداریها ضروری است/اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی

وی اضافه کرد: با تشکیل شش کارگروه از نمایندگان ۴۴ شهر دعوت کردیم که تاکنون ۳۶ شهر اعلام آمادگی کرده اند تاعضو شوند و شهرها توسط خود شهرداریها اداره شود و در کارها مشارکت بیشتری صورت گیرد.

نصرتی یادآورشد: شورای سازمان با شرکت معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شده و تاکنون ۲۰ مورد پیشنهاد داده ایم تا در آینده در سازمان مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در بازآفرینی شهری و جذب سرمایه گداری خصوصی برای ارتقای وضعیت شهرها و روستاها جدی هستیم و اولویت ما ارتقاء شبکه حمل و نقل عمومی است که دراین راستا ۵۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سکوک منتشر شده است.

نصرتی گفت: تا مبلغ هشت هزار میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس ها و ون ها توافق کردیم و با این نوع حرکتها نقش سازمان در حال تغییر است.

وی اضافه کرد: برای مشکلات حقوقی شهرداران برنامه ریزی کرده ایم و آزمون استخدام ۵۰ هزار نفر را برگزار می کنیم که ۳۵ هزارنفر در فاز اول و در فاز دوم آزمون استخدامی ۱۵ هزار نفر از شرکتی ها برگزار می شود.

نصرتی یادآورش: در رویکرد جدید در تصمیم گیری ها دنبال مشارکت دهیاریها و شهرداریها هستیم و نگاه ما باید تغیبر کند تا سازمان بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند.

وی در خصوص توزیع قیر به شهرداری ها هم گفت: با تخصیص سهمیه قیر به شهرداری ها در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر امسال سهم ۲۷ درصدی قیر پیشنهاد داده شده تا پاسخگوی نیازها باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد: باید محدودیت جمعیتی برداشته شود و به همه شهرها کمک می کنیم تا سهمیه قیر متناسب با نیاز طرح های عمرانی توزیع شود.

اقتصاد شهری و روستایی نیازمند نوآوری است

جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در نشست با شهرداران و دهیاران استان قزوین گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای درآمد‌های پایدار باید به مسایل مختلف از جمله شهری و روستایی نگاه خلاقانه و نوآورانه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: اقتصاد شهری و روستایی نیازمند نوآوری است


 

حوزه شهری و روستایی به تدابیر مدیریتی نیاز دارد

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:حوزه شهری و روستایی بیش از پول و اعتبارات به تدابیر مدیریتی نیاز دارد.

تامین قیر رایگان و خودروهای مورد نیاز شهرداریها ضروری است/اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی


بیشتر بخوانید:حوزه شهری و روستایی به تدابیر مدیریتی نیاز دارد


 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.