رئیس مجلس ملی افغانستان گفت: تقویت روابط منطقه‌ای لازمه مبارزه با تروریسم است و باید از اقدامات ایران در میزبانی اجلاس مبارزه با تروریسم تشکر کنیم.


اقدامات تروریستی، آرامش را از مردم ما سلب کرده است/ تقویت روابط منطقه‌ای لازمه مبارزه با تروریسم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس ملی افغانستان در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ۶ کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم با اشاره به اینکه افغانستان تنها کشوری است که طی دو دهه اخیر جولانگاه تروریست‌های داخلی و خارجی بوده است، گفت: در این مورد افغانستان بیشترین آسیب را دیده و از سوی دیگر متأسفانه علی‌رغم حضور نیروهای نظامی خارجی، تروریست‌ها بیشتر در کشور ما فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کشورهای منطقه نتوانستند نقش خود را در مبارزه با تروریسم ایفا کنند، افزود: در حالی که منطقه ما موقعیت ژئوپولتیک از نظر سیاسی و اقتصادی دارد، قطعاً با همکاری همه جانبه کشورها می‌توان به توسعه و پیشرفت دست یافت و همه کشورها را به رشد اقتصادی و اجتماعی رساند.

ابراهیمی با تاکید براینکه خشونت و ناامنی برگرفته از اقدامات تروریستی، آسایش و آرامش را از مردم ما سلب کرده است، بیان کرد: این موضوع قطعاً ثبات و توسعه را از میان می‌برد و از سوی دیگر مطمئنا برگزاری نشست‌هایی مانند کنفرانس مبارزه با تروریسم می‌تواند به توسعه روابط کشورهای مذکور و تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

رئیس مجلس ملی افغانستان تصریح کرد: البته 6 کشور از روابط قابل قبولی برخوردار بوده و منافع مشترکی دارند؛ حال عامل اصلی این حرکت پارلمان‌ها گسترش روابط و همچنین روش مبارزه با چالش‌ها به ویژه معضل تروریسم است که باید مورد توجه قرار گیرد، ترورسیم چالش اساسی برای روابط منطقه‌ای است و باید در این رابطه راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شود تا عوامل رشد و فعالیت تروریست‌ها شناسایی و با تصویب قوانین در مجالس زمینه مبارزه با آنها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تقویت روابط منطقه‌ای لازمه مبارزه با تروریسم است و باید از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی در میزبانی اجلاس مبارزه با تروریسم تشکر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار