روزانه بیش از ۲۲۰بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید فقیهی شیراز پذیرش می‌شوند.

پذیرش روزانه بیش از ۲۲۰بیمار در بخش اورژانس بیمارستان فقیهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی با اشاره به اینکه روزانه جمعیتی بیش از ۲۲۰ بیمار تنها در بخش اورژانس این بیمارستان پذیرش می‌شود، گفت: در شش ماه نخست امسال، ۴۰هزار و ۹۷۷ نفر به اتفاقات بیمارستان شهید فقیهی مراجعه که از این تعداد، ۱۸هزار و ۲۹۴ نفر بستری و مابقی خدمات سرپایی دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی شهید فقیهی با ۴۹۵ تخت فعال و ضریب اشغال میانگین سالیانه ۸۵ درصد، به بیماران و مراجعانی از استان فارس و استان‌های جنوب کشور، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌دهد.

اکبری ادامه داد: مراجعه ۳۸۸هزار و ۷۳۱ نفر به واحد‌های پاراکلینیک و ۱۲۴هزار و ۷۲۹ نفر به درمانگاه، همچنین انجام ۶هزار و ۹۶۶ عمل جراحی در همین بازه زمانی، نمودی دیگر از سطح خدمات رسانی بیمارستان شهید فقیهی بوده است.

وی اضافه کرد: مجموع آمار مراجعه به اورژانس بیمارستان شهید فقیهی در سال گذشته،۷۰هزار و ۱۸۲ نفر بوده که از این تعداد، ۲۶هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند، همچنین تعداد مراجعان به واحد‌های پاراکلینیکی این مرکز، ۷۰۶هزار و ۲۲۳ نفر بوده و ۲۴۷هزار و ۶۴۹ نفر هم در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان پذیرش شدند.

رییس بیمارستان شهید دکتر فقیهی، اظهار کرد: این بیمارستان در سال گذشته نیز نزدیک به ۱۲هزار عمل جراحی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

به گفته اکبری، در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و داخلی، بخش‌های ریه و مراقبت‌های ویژه جراحی و داخلی، هر کدام با ۱۱ تخت فعال، پذیرای بیماران است، همچنین علاوه بر بخش‌های بستری و پاراکلینیکی این بیمارستان، ۹ اتاق عمل جراحی عمومی و دو اتاق عمل جراحی قلب، با میانگین سالیانه نزدیک به ۱۲هزار عمل جراحی، در خدمت رسانی به بیماران با اساتید متخصص و فوق تخصص فعال است.

او یادآور شد: بخش‌های بستری هایپر و پوست این بیمارستان، به عنوان بخش‌های منحصر به فرد در جنوب کشور به شمار می‌روند.

رییس بیمارستان شهید دکتر فقیهی گفت: این بیمارستان با تجهیزات و امکانات کافی و نیز بخش‌های جراحی آنکولوژی، کولورکتال، عمومی، یورولوژی، قلب و عروق، زنان، لاپاراسکوپی، غدد، گوارش، نورولوژی، روماتولوژی، ریه، عفونی، مراقبت‌های ویژه جراحی و داخلی، هایپر، پوست و همچنین بخش‌های پاراکلینیک، شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، ام آر آی، اکو، فیزیوتراپی، کت لب، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، سنگ شکن، الکترو فیزیولوژی قلب، شیمی درمانی حین عمل، به تمامی بیماران از استان فارس، استان‌های همجوار و جنوبی کشور و حتی از سراسر کشور، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌دهد.

رییس بیمارستان شهید دکتر فقیهی ادامه داد: در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید فقیهی نیز با حضور پزشکان فوق تخصص غدد، ریه، گوارش، قلب، خون، روماتولوژی، نورولوژی، زنان، کلیه و مجاری ادراری، انواع سرطان‌ها و پوست، در دو نوبت کاری صبح و عصر، به مراجعان ارائه خدمات می‌شود.

دکتر اکبری اضافه کرد: بیمارستان شهید دکتر فقیهی و مرحوم نمازی، دو مرکز مهم ارجاع بیماران گروه داخلی و جراحی از سراسر استان و جنوب کشور محسوب می‌شوند که در همین راستا، همواره شاهد حجم بالای مراجعه به این دو مرکز هستیم؛ ۹۲ درصد مراجعان به اتفاقات بیمارستان شهید دکتر فقیهی به صورت مستقیم و هشت درصد هم به کمک سیستم اورژانس و یا مرکز پایش مراقبت‌های درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان شهید فقیهی به عنوان یکی از بیمارستان‌های پیشگام در اجرای سیاست‌ها و بسته‌های خدمتی این طرح، شناخته شده است.
انتهای پیام/م

ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید فقیهی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار