ملک زاده گفت: ۳۰ درصد از تولیدات علمی در حوزه سلامت است و از این نظر وضعیتی خوب داریم.

۴۷ هزار مرگ زود‌رس زیر ۷۰ سال/ ۴۱ میلیون نفر از ایرانیان از سردرد رنج می‌برندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم هفتمین کنگره علوم اعصاب اظهار کرد: تولیدات علمی ایران از رشد خوبی برخوردار است به طوری‌که از نظر تولیدات علمی و مقالات در منطقه جلو هستیم و در بین کشورهای اسلامی رتبه اول تولید علم و استنادات را از آن خود کرده‌ایم.

وی افزود: ایران در سال‌های اخیر از نظر استناد به مقالات علمی ایران سهم  ۲ درصدی را خود اختصاص داده و ۲ درصد تولید علم در دنیا متعلق به کشورمان است.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد از تولیدات علمی در حوزه سلامت است و از این نظر وضعیتی خوب داریم.

ملک زاده گفت: در حوزه فناوری ایران از رتبه ۱۰۶ به ۷۵ رسیده است و کشور در زمینه علوم اعصاب در رتبه ۳۵ قرار گرفته است که در این میان رتبه دانشگاه تهران و بهشتی بهتر از سایر دانشگاه‌های کشور است.

ملک زاده ادامه داد: امید به زندگی در بین زنان به ۸۰ سال و در مردان نزدیک با ۷۶ سال رسیده‌ایم و این مسئله نشان دهنده رشد ایران در حوزه علوم اعصاب است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کودکان ما بهبود پیدا کرده است و مرگ کودکان به زیر ۱۵ رسیده است، گفت: 30 درصد از جوانان بالای ۱۸ سال دچار فشار خون هستند که در این بین ایران در ۳۸۰ هرار مرگ بر ثر بیماری های غیر واگیر رخ می دهد و مرگ های زودرس ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در زیر ۵۰ سال مردم ایران در حدود ۸۵ هزار نفر است و ۴۷ هزار مرگ های زودرس در زیر ۷۰ سال رخ داده است.

ملک زاده ادامه داد: 30 درصد از جوانان بالای ۱۸ سال دچار فشار خون هستند و در ایران ۳۸۰ هرار مرگ بر ثر بیماری های غیر واگیر رخ داده است و مرگ های زودرس ناشی از بیماری‌های غیر واگیر در زیر ۵۰ سال مردم ایران در حدود ۸۵ هزار نفر است و ۴۷ هزار مرگ های رود رس در زیر ۷۰ سال رخ داده است.

وی افزود: برنامه‌ای منسجم برای پیشگیری از بیماری‌ها در ایران و دنیا نداریم و این امر لزوم انجام کارهایی بهتر در این زمینه را می‌طلبد.

ملک زاده افزود: در سال ۱۹۹۰ بیماری پارکینسون در ایران و دنیا رشد 2 برابری داشته است. در ایران ۷۷ هزارو ۶۰۰ نفر مبتلا به ببمار پارکینسون هستند که این بیماری بیشترین رشد را داشته است، همچنین ۴۱ میلیون نفر از مردم ایران از سردرد رنج می‌برند.

وی گفت: کنترل فشار خون یکی از برنامه های جدی ماست به طوری‌که نیمی از مردم ایران از بیماری‌های خود خبر ندارند و تنها ۲۰ درصد از افراد از عارضه فشار خون خود مطلع هستند.

وی اظهار کرد: علاقمندیم شرکت‌های دانش بنیان در کنار ما باشند زیرا ما در شرایط اقتصادی فعلی نمی توانیم از داروهای گران قیمت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کنترل فشار خون یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار