مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برنامه ریزی برای آغاز احداث ۲ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی در محلات هدف استان از سوی وزیر راه و شهرسازی به ستاد بازآفرینی استان ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: بر اساس تفاهم نامه متبادله میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در چارچوب آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، مقرر شده است در ۲۷۰ محله هدف در سال نود و هفت، صد هزار واحد مسکونی در کشور احداث شود که سهم استان قزوین از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی است.

دبیر شورای مسکن استان خاطرنشان کرد: با آغاز عملیات احداث این واحد‌ها در استان و پای کار آمدن همه اعضای عوامل موثر در موضوع، شاهد ایجاد بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم خواهیم بود.

وی در ادامه بر ضرورت حضور حداکثری بخش خصوصی و توسعه گران در این طرح و رفع مشکلات و مسایل پیش روی آنان تاکید کرد.

حق لطفی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، اعتبارات استانی و بودجه‌ای دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی، شهرداری‌ها و اعتبارات تفاهم نامه همکاری مشترک سهم استان در برنامه بازآفرینی شهری، از جمله ملزومات اجرای طرح بازآفرینی استان خواهد بود.

وی افزود: واگذاری اراضی دولتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد نیز از جمله موارد مورد نیاز برای شتابدهی به تولید مسکن با آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری است.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همچنین عنوان کرد: نرخ تسهیلات مسکن مصوب این برنامه پنجاه درصد نرخ تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار است و منابع لازم برای این امر از سوی دولت به صورت وجوه اداره می‌شود که مطابق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی از محل برداشت از منابع صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

۲ هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی در محلات قزوین احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.