مدیر کل اوقاف استان گلستان از انجام بیش از ۹۰ وقف از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خبر داد.

انجام بیش از ۹۰ وقف در گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، روح الله سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های وباشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خیران استان گلستان بیش از ۹۰ وقف جدید در بخش‌های مختلف مانند وقف ایتام، اماکن مذهبی، درمان بیماران و وقف برای رفع نیاز جامع انجام دادند.

وی اضافه کرد: خیران گلستانی ۱۰ وقف قرآنی در بخش نیات عام‌المنفع (عموم مردم) انجام دادند.

سلیمانی فرد با اشاره به بخش سرمایه گزاری در موقوفات گلستان گفت: با توجه به هدف گذاری انجام شده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد در بخش موقوفات سرمایه گزاری شود.

مدیرکل اوقاف گلستان گفت:: با انجام طرح‌های مشارکتی اوقاف با سرمایه گزاران امیدواریم برای هزار نفر در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، حوزه‌های دانش بنیان، اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی گفت: بزرگترین باغ زرشک کشور در سطح بیست هکتار در اراضی منطقه شاهکوه استان و طرح کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در اراضی این منطقه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع اجرای طرح‌های اوقاف و امور خیریه بیش از ۱۲۰ فرصت سرمایه گزاری در اراضی کشاورزی گلستان در موقعیت‌های اقلیمی مختلف انجام شد که با اجرای این طرح‌ها در اشتغال و تولید استان بسیار موثر است.

انتهای پیام /ع

انجام بیش از ۹۰ وقف از ابتدای سال ۹۷ تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.