مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از شناسایی ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان خبر داد.

۱۰ روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سال گذشته ۲۷۳ طرح هادی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد که نسبت به سال‌های قبل از آن رشدی دو برابری داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع در ۱۵۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند، این طرح انجام شده است.

رضایی یادآور شد: در مابقی روستا‌ها به‌دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستا‌های لرستان تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود که ۱۰ روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آن اجرا شود.

رضایی گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستا‌های بیشه خرم‌آباد، ولیعصر پل‌دختر، ونایی بروجرد و امام‌زاده قاسم ازنا وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحد‌های موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: ۳۴۱۵ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/م

شناسایی ۱۰ روستای هدف گردشگری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.