نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرانی که منتظر هستند تا در دایره شمول این قانون ، استثنائاتی بوجود بیاید منتظر چنین چیزی نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی خبرخونه کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز اصفهان  در پاسخ به این سوال که چگونه این طرح برای اولین بار در ذهن شما شکل گرفت گفت: یکی از مدیران ارشد کشور در موضوعی به من عنوان کرد که سن شما اندازه سن مدیریتی من نیست و  با توجه به اینکه مردم به شخصی رای دادند که سن کمی دارد پس تصمیم گرفتم تا قانون خدمات کشوری را مطالعه کنم.

وی ادامه داد: پس از مطالعه قانون خدمات کشوری با  دامنه وسیع استثنائات  مواجه شدم و در واقع استثنائات قانون  دست ها را برای بکارگیری افراد بازنشسته در سمت های مدیریتی کشور  باز گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه باید کرامت بازنشستگان حفظ شود افزود: من با مراجعه به کارشناسان معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و   با مشورت با کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس پیش نویس طرحی را نوشتیم و پس از  مطرح شدن طرح در مجلس ، 118 نفر از نمایندگان طرح را امضا کردند؛ البته مقاومت هایی بود چرا که بسیاری از نمایندگان خودشان شامل این طرح می شدند و بعد از دوران نمایندگی نمی توانستند پست های مدیریتی کشور را عهده دار شوند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص این قانون اضافه کرد:پیرو فرمایشات ایشان،  رئیس مجلس دستور دادند کمیته ای متشکل از دستگاه ها ،نهادها و صاحب نظران شکل بگیرد و اولین جلسه این کمیته نیز برگزار شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای گفت : مدیرانی که منتظر هستند که  در دایره شمول این قانون  استثنائاتی بوجود بیاید منتظر چنین چیزی نباشند چرا که به شخصه چندین بار صحبت های مقام معظم رهبری را گوش دادم. ایشان چندین دغدغه داشتند یکی اینکه شخصی غیر قابل جایگزین باشد و بر این اساس مقررشد جداولی برای تعیین شاخصه های فرد تعیین شود؛دغدغه ی دیگر ایشان نیز این بود که اگر فرد جوان و شاداب  بود و در واقع در 18 سالگی استخدام شده است ترتیبی داده شود که فردی که نشاط و شادابی دارد بازنشسته نشود و رهبر انقلاب در پایان صحبت هایشان این قانون را تایید کردند.

سعیدی گفت : این کمیته ها را ادامه خواهیم داد به گونه ای که 8 هزار مدیر جوان  جایگزین می شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بکارگیری از بانوان در بخش های مدیریتی گفت : در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است اما موتوری که برای بکارگیری بانوان در بخش های مختلف  در حال حرکت است باید با سرعت بیشتری حرکت کند.

 

انتهای پیام /س

صحبت های نماینده مبارکه درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا استاندار خراسان رضوی باترک صندلی متعلق به وزارت کشور باهمین بندهای استثناات واز نوع ژن خوب وعالی داشتن در سازمان حج وزیارت اشتغال مجدد یافته اند؟؟؟
آخرین اخبار