رئیس بیمارستان کودکان مفید درباره پیوند مغز استخوان در ایران، هزینه و تعداد جراحی‌های انجام شده به بیان توضیحاتی پرداخت.

خودکفایی ایران در پیوند مغز استخوان + هزینه جراحیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرید ایمان‌زاده رئیس بیمارستان کودکان مفید و دبیر علمی کنگره در نشست خبری چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان مفید جزو شلوغ‌ترین بیمارستان‌های ارجاع کشور است و روزانه حدود 700 نفر مراجعه‌کننده دارد که شامل کشورهای حوزه خلیج و آذربایجان هم می‌شود.

وی گفت: تمامی بخش‌های فوق تخصصی کودکان در این بیمارستان وجود دارد که بسیاری از افراد برای پیوند کلیه و هماتولوژی مراجعه می‌کنند؛ تنها بیمارستانی هستیم که پیوند مغز استخوان کودکان را داریم که در گذشته افراد برای این پیوند به ایتالیا ارجاع داده می‌شدند.

انجام 50 پیوند مغز استخوان در طول 3 سال

ایمان زاده ادامه داد: افراد برای سفر به ایتالیا 500 یورو هزینه می‌کردند زیرا این پیوند در کشور انجام نمی‌شد اما در مدت 3 سال و نیم توانستیم 50 پیوند مغز استخوان انجام دهیم.

رئیس بیمارستان کودکان مفید افزود: در ایران پیوند مغز استخوان بین 120 تا 200 میلیون هزینه دارد که بخشی از آن را بیمه و بخش دیگر را وزارتخانه پرداخت می‌کند که در نهایت بیمار مبلغ کم و تنها 10 درصد آن را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: بیمارستان کودکان مفید 292 تخت دارد که  19 تخت مربوط به ریه کودکان و 5 تخت مربوط به گوارش کودکان اضافه شده است که در مجموع دارای 320 تخت است و ضریب اشتغال بالای 97 درصد تخت دارد.

ایمان زاده یادآوری کرد: خدمات پزشکی از بعد انقلاب پیشرفت زیادی داشته است و تمام پزشکان در تلاش هستند بتوانند به حال بیماران کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار