گشتی در مدارس و نظام آموزشی دور دنیا اطلاعات و ایده‌های نو برای تحصیل و فعالیت در این حوزه را القا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدکودک و پیش دبستان اولین دوره تحصیلی حضور هر فرد در نظام و تعلیم و تربیت محسوب می‌شود که عوامل متعددی از برنامه درسی تا فضای فیزیکی در کیفیت این دوره موثر است، در این بسته خبری به معرفی یک نمونه از مهدکودک‌هایی که جز برترین‌ها در دنیا است، می‌پردازیم؛ در این مهد اساسا، جنبه کلیدی ساختمان‌ها، کشف موانع فیزیکی است.

متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین مراکز پیش دبستانی دنیا + تصاویر

پیش دبستانی با کلاس‌های  بدون دیوار

همواره نداشتن دیوار‌ها به این معنی تلقی می‌شود که سر و صدای یک کلاس با کلاس دیگر متفاوت است، صدای پس زمینه مشکل ایجاد می‌کند.

اما هدف از این معماری کمک به حفظ آرامش کودکان است؛ فلسفه‌ای که پشت این ایده است شبیه به ترجیح خواب کودکان است، هنگامی که بچه‌های کوچک در یک اتاق آرام قرار می‌گیرند، اغلب سخت به خواب می‌روند، آن‌ها گریه می‌کنند و بنابراین می‌توانند احساس اضطراب کننداما در رستوران‌های شلوغ اغلب کودکان به راحتی می‌خوابند.

بنابراین سر و صدا برای حفظ جو بدون استرس استفاده می‌شود که به نظر می‌رسد کارایی لازم را دارد؛ اگر چه این مدرسه دارای ۳۰ کودک است که دارای اوتیسم تشخیص داده شده اند، هیچ کدام از کودکان نشانه‌های اوتیسم را در مهد کودک مشاهده نمی‌کنند.

طبیعت آزادانه و آرامش محیطی به وضوح به آن‌ها کمک می‌کند که بدون هیچ گونه تنش بخشی از زندگی روزمره را در مدرسه باشند.

سقف دایره‌ای و باز بودن کل ساختمان الهام بخش جنبش است؛ کودکان به تنهایی تمام جنب و جوش و یادگیری خود به خودی کسب می‌کنند در نتیجه کودکان براساس تحقیقات بیش از سایر مهد کودک‌ها و بیش از ۵ برابر کودک معمولی فعالیت دارند.

متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین مراکز پیش دبستانی دنیا + تصاویر

انتخاب آزادانه فضای آموزشی

طراحی ساختمان به کودکان کمک می‌کند تا خود را کشف کنند؛ آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چگونه و کجا می‌خواهند بازی کنند، چه کلاس‌هایی را شرکت کنند.

روش‌های آموزشی در مدرسه از روش مونتسوری استفاده می‌کند که یادگیری و یادگیری خود به خود از طریق بازی در این مرکز آموزش است؛ این ساختمان همه چیز را می‌تواند برای پیشبرد این اتفاق کمک دهد.

به نظر می‌رسد هنوز  روش مونتسوری ایده‌های قابل توجهی در مورد آموزش و پرورش است، طراحی این ساختمان به تسهیل روش‌های آموزشی که مونتسوری ترویج می‌کند، کمک می‌کند.

همانطور که والری هانون، مدیر واحد نوآوری این مرکز توضیح می‌دهد: «یک محیط یادگیری شخصی، جایی است که افراد احساس  ارزشمند و  شناخته شده  دارند که منافع آن‌ها مهم است و یادگیری در هر قسمت آن امکان پذیر است.»

کودک در مدرسه فوجی می‌تواند محیطی را برای یادگیری و آموزش  ایجاد کند که این ارزش‌های اصلی آموزشی را تقویت می‌کند.

متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین مرکز پیش دبستانی دنیا + تصاویر

از لحاظ بهبود محیط یادگیری، مهمترین مسئله توانمندسازی فرزندان و  آزادی آن‌ها برای یادگیری مستقل و برگرفته از  از عشق به یادگیری است.

محیط‌های یادگیری فیزیکی مهم هستند، اما آن‌ها به این عنوان عامل ثانوی محسوب می شوند؛ روشنایی بهتر، هوای تازه و اطمینان از اینکه کودکان راحت هستند و به بودجه زیادی هم نیاز ندارید؛ جنبه‌های مهم یک محیط یادگیری فیزیکی هستند؛ کودکستان فوجی نشان می دهد که چگونه تمام این ایده ها می توانند به یکدیگر یکپارچه سازی کنند.

متفاوت‌ترین و مدرن‌ترین مرکز پیش دبستانی دنیا + تصاویر

البته در اکثر مدارس بودجه لازم برای ایجاد چنین ساختمانی با  معماری الهام بخش وجود ندارد ولی  با این حال موضوعات مشترکی  در بسیاری از این نوآوری ها  و شرایط مدارس با بودجه نه چندان زیاد وجود دارد؛  شخصی سازی فضا برای کودکان، یادگیری از طریق بازی و برای کودکان با سنین بزرگتر یادگیری از طریق کشف یا پروژه ها همه مفاهیمی هستند که  شما نیازی به ایجاد یک ساختمان کامل برای دستیابی به آن ندارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه معلم
۲۲:۰۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
این یعنی ابتکار وخلاقیت ونواوری دمشون گرم ای کاش اجازه می دادند تو ایران هم افراد توانا وخلاق کاری انجام دهند ولی حیف که ........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
آخرین اخبار