زاهدی گفت: با حمایت شرکت‌های مادر در صنعت مد و پوشاک، این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شود.

صنایع دستی زنان قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شودبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دانشگاه الزهرا، انسیه زاهدی، دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک در آستانه برگزاری همایش بین المللی طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار اظهار داشت: دانشگاه الزهرا از سال‌های گذشته علاوه بر همکاری با بخش علمی و دانشگاهی کارگروه مد و لباس، مسئولیت کمیسیون آموزش و فرهنگ این کارگروه را بر عهده گرفته و امسال نیز بر همین اساس برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دانشگاه الزهرا در همین راستا طرح خوشه‌های فناوری و صنایع دستی را در نظر گرفته و به دلیل اجرایی شدن خوشه‌ها باید صنایع پوشاک، منسوجات و دانشگاه با یکدیگر در ارتباط نزدیکی باشند.

دبیر بخش علمی دانشگاهی بنیاد ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: امروزه بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور همچنین معاونت ریاست جمهوری به دنبال تشویق مردم در روستا‌ها به ویژه زنان هستند که کارآفرینی و توانمندسازی آن‌ها را مد نظر قرار دهند و تولیدات قابل توجهی از صنایع دستی آن‌ها را به بازار عرضه کنند بدون اینکه نیاز به مهاجرت این افراد به شهر‌های بزرگ باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه بسیاری از این افراد دسترسی به بازار ندارند و همچنین رقابت با صنایع نیز وجود ندارد، تولیدات روی دست روستاییان می‌ماند؛ ولی خوشه‌ها می‌تواند صفر تا صد کار را برعهده گرفته و اقداماتی نظیر آموزش، توانمندسازی، آشنایی با رویکرد‌های نوین و اقدامات تسهیل گرایانه برای روستاییان مانند مسائل و حمایت‌های مالی و حقوقی را انجام دهند.

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک گفت: همچنین خوشه‌ها می‌توانند ثبت مالکیت فکری، ثبت طرح، برند و فراهم کردن بازار همراه این افراد باشند حتی به همت خوشه‌ها روستاییان می‌توانند محصولات خود را به مرحله صادرات نیز برساند.

زاهدی اعلام کرد: در همین راستا در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین موفق، برند آن‌ها تجاری شده که شناسایی شدند و تولیدات آن‌ها در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و وزارت ارشاد نیز قول داده که به کارآفرینان موفق در این زمینه جایزه اهدا کند.

وی بیان داشت: خوشه‌ها شرکت‌های مادر و تشکیلات هلدینگی هستند که از این افراد در مسیر تولید حمایت می‌کنند بدون این که احتیاج به مکان بزرگ برای تولیدات خود یا دغدغه بازار فروش داشته باشند.

وی گفت: همایش بین المللی طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار، سوم دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود که طراحی و تولید منسوجات و پوشاک، اقتصاد و نوآوری در صنعت پوشاک، جامعه فرهنگ و سبک زندگی از محور‌های اصلی این همایش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های کارآفرینانه مد لباس از برنامه‌های جانبی این کنگره است که یکم تا ششم دی ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مد روز ، مد و لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار