مازندران نیازمند ۱۰۰۰ کیلومتر دیواره سازی بستر رودخانه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بستر ۱۰۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند دیواره سازی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در جلسه شورای اداری تنکابن گفت:: ۷۰۵ میلیارد تومان در سیل به منطقه خسارت وارد شد که ۵۰۷ میلیارد تومان آن فقط در بخش تاسیسات زیرساختی بود.

وی افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در بحث بازسازی زیرساخت‌ها، ۳۵ میلیارد تومان مباحث روستایی، ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض ابلاغ شد

احمدی گفت:: مدیران کل و نمایندگان دستگاه قضایی و دولتی و مقننه کنار هم نشستند تا بتوانند در خصوص رودخانه‌های غرب مازندران تصمیمی جدی و عملیاتی گرفته شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه تجاوز به حریم رودخانه‌ها عامل اصلی تخریب منازل مسکونی در سیل اخیر غرب مازندران بود، افزود: تعداد بالای رودخانه‌ها در مازندران نیازمند ایجاد ۱۰۰۰ کیلومتر دیواره سازی است که تامین اعتبار آن بسیار سخت است به همین دلیل باید از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

ارتقاء تسهیلات اشتغال زایی در تنکابن به ۱۰ میلیارد تومان

ابراهیم عسگرپور معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی فرمانداری ویژه تنکابن نیز با بیان اینکه بعد از حادثه سیل کمتر شاهد چنین تلاش‌هایی بودیم، گفت: حضور پیاپی مدیران ارشد استانی و کشوری در منطقه و پیگیری مداوم مدیریت شهرستان در رفع مشکلات و خسارات بعد از سیل در جهت رفاه عمومی قابل تقدیر است.

وی افزود: سهم شهرستان تنکابن امسال در تسهیلات اشتغال زایی ۶ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های مداوم به ۱۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

عسگرپور با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات را در سال گذشته و بالای ۹۰ درصد تاکنون در سال جاری داشتند، گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها برای ایجاد اشتغال پرداخت شد و در بحث مهارت آموزی نیز از سهمیه ۲۲۹ نفری در سال جاری تاکنون آموزش مهارت آموزی به ۱۸۳ نفر تحقق پیدا کرد.

شیرینی انقلاب به احترام متقابل است

سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه تنکابن نیز با بیان اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم و باید خارج از شعار بگوییم این انقلاب نتیجه تلاش کسانی است که در چهل سالگی انقلاب اقداماتشان را تکریم خواهیم کرد، گفت: رفتار و برخورد و عملکرد و شیوه رفتاری مسئولان باید طوری ترتیب داده شود که مردم همیشه خوشحال و امیدوار باشند.

وی افزود: متاسفانه برخورد‌ها با مردم عادی در برخی مقاطع مناسب نیست و اگر به هر فرد عادی توهین شود ما مسئولیم چرا که مردم تنها چیزی که از ما میخواهند احترام است.

حسینی جو از مدیران خواست برنامه آموزشی و نظارتی بر روی کارمندان داشته باشند تا تکریم ارباب رجوع در ادارات بیش از پیش شود.
فرماندار تنکابن گفت: شیرینی انقلاب به رفتار‌ها و احترام‌های متقابل است که شان و منزلت مردم پاس داشته شود تا بتوانیم شرایط را برای افزایش رضایتمندی مهیا کنیم

وی افزود: حجم مشکلات و انتظارات مردم نیز به حق بالاست و ما مسئولان باید این انتظارات و دغدغه‌ها را با انجام پروژه‌های متعدد و تکریم حقوق شهروندی برطرف نماییم

انتهای پیام/آ

برچسب ها: حادثه ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.