امام جمعه اصفهان گفت:اصل کار حوزویان، پژوهش است و درسی بدون پژوهش در حوزه وجود ندارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار با برگزیدگان و اساتید جشنواره حلی با بیان اینکه محدودیت سنی نباید مانع حضور افراد در این جشنواره شود، اظهار داشت: اصل کار حوزویان، پژوهش است و درسی بدون پژوهش در حوزه وجود ندارد، بنده معتقد هستم که تمام آقایی در طلبگی است و تمام فقر و بدبختی هم در طلبگی است چراکه طلبه‌ای که درس نخواند زیان دیده دنیا و آخرت است اما طلبه‌ای که اهل علم و دانش باشد مقام بالایی دارد.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر پژوهش کردن در مسیر طلبگی و تحصیل علوم دینی افزود: در گذشته فیزیک و شیمی و ریاضی و طب در حوزه تدریس می‌شد چون مراکز دانشگاهی و پژوهشی دیگری وجود نداشت اما حالا این علوم از حوزه جدا شده است و علوم معروف به «علم الابدان» در دانشگاه و «علم الادیان» در حوزه تدریس می‌شود و همه به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم هستند.

وی یادآور شد: مگر مراجع و بزرگان ما کلاس درس داشتند، همه آن بزرگواران دنبال تحقیق و تفحص بوده‌اند، از سوی دیگر همه می‌دانیم مرجع تقلید حق ندارد از دلایل دیگر علما استفاده کند بلکه باید خود برای فتواهای صادر دلایل محکمی داشته باشد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه جشنواره علامه حلی تمرین یاد دادن است عنوان کرد: هدف اصلی، دریافت جایزه نیست بلکه اصل هدف، پژوهش است و این جشنواره زمینه را برای تحقیق و پژوهش فراهم می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید پس از هر سختی، آسانی است، گفت: پس از تحمل سختی تحقیق و پژوهش، انسان رشد پیدا می‌کند و در آخرت به اندازه فهم خود، پاداش دریافت می‌کند، بنابراین نباید گفته شود که این همه درس خواندیم، چه شد.

گفتنی است، معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه درس پژوهش در سه پایه تحصیلی در حوزه علمیه اصفهان گنجانده شده است، گفت: در مجموع و در پایان برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی، 682 مقاله توسط برادران و 1356 مقاله توسط خواهران در جشنواره علامه حلی ارائه شده است که آثار 10 برادر پژوهشگر و 15 خواهر پژوهشگر به مرحله کشوری ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/م 

 

دیدارامام جمعه اصفهان  با برگزیدگان و اساتید جشنواره حلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.