رییس دانشگاه کاشان گفت: تمرکز فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بین المللی این دانشگاه بر اساس ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس زراعت، رییس دانشگاه کاشان، دیروزدرپانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و تنی چند از سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی مستقر در ایران در دانشگاه کاشان با تقدیر از انتخاب این دانشگاه برای برگزاری نشست گفت: دانشگاه کاشان در انجام فعالیت های بین المللی روی پتانسیل های منطقه متمرکز شده است.

وی، با تاکید بر اینکه کاشان به عنوان قدیمی ترین شهر جهان برای همکاری های پژوهشی دانشگاهی در سطح یبین المللی آورده های منطقه ای خوبی برای تمرکز فعالیت بر روی آن دارد گفت: باستان شناسی از جمله این فعالیت ها و آورده های منطقه ای است که فعالیت های پژوهشی آن روی سیلک با کشور ایتالیا در حال انجام است.

به گفته وی، ایران با دانشگاه کاشان به عنوان دومین کشور منطقه آسیا بعد از امارات وارد این تحقیق بین المللی شده است.

رییس دانشگاه کاشان، دریاچه نمک را ظرفیت دیگر منطقه ای کاشان و تنها دریچه نمک برای فعالیت های پژوهشی بین المللی دانست و گفت: گیاهان دارویی، گلاب و اسانسهای طبیعی، فرش کاشان و آسمان پاک جز هشت کشور جهان از دیگر ظرفیت های منطقه ای کاشان برای فعالیت های پژوهشی بین المللی است.

زراعت، تصریح کرد: دانشگاه کاشان در یک شهرستان خارج مرکز استان که از خیلی امکانات محروم است توانسته در سطح بین المللی رشد خوبی داشته باشد و جز 10 دانشگاه برتر ملی قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: دانشگاه کاشان از لحاظ جذب دانشجوی خارجی نیز جزو پنج دانشگاه برتر کشور است.

به گفته وی،۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی و استرالیا در این نشست حضور داشتند.

شایان ذکر است: پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور، تنی چند از سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی مستقر در ایران و با حضور دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی و دکتر عبدالساده نیسی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری این وزارتخانه در آخرین روز هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه کاشان برگزارشد که نمایندگان چهار دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی ، ادیان و مذاهب تهران و دانشگاه یزد در گزارش عملکرد حوزه بین الملل دانشگاه خود را ارائه کردند.

این نشست با شعار "پژوهش و فناوری و تعاملات بین المللی" به بررسی جایگاه ایران در پژوهش های مشترک بین المللی و نحوه مدیریت تعاملات در این حوزه پرداخت.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار