دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی گفت: تا پایان سال سه شتاب دهنده در حوزه فرهنگی و بخش موسیقی کودک و نوجوان ایجاد می‌شود.

ایجاد ٣ شتاب دهندi در حوزه فرهنگی تا پایان سال/ معاونت علمی از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کندمحمد حسین سجادی نیری‌ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پارک‌های علم و فناوری صنایع خلاق اظهار کرد: به طور کلی تمام پارک‌های علم و فناوری مجوز خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند و معاونت در کنار این مراکز حمایت‌هایی را به عمل می‌آورد.

راه اندازی نخستین پارک علم و فناوری صنایع خلاق  در کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی با اشاره به نخستین پارک علم و فناوری صنایع خلاق در دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این پارک با مجوز وزارت علوم کار خود را آغاز کرده است و به ارائه برنامه‌های فرهنگی می‌پردازد.

افزایش تعداد مراکز رشد در حوزه علوم انسانی و فرهنگی

وی با بیان اینکه رشد مراکز علم و فناوری صنایع خلاق خوب بوده است، افزود: در ابتدای کار شاید تنها 3 مرکز رشد در حوزه علوم انسانی و فرهنگی فعال بودند اما تعداد آنها امروز به بیش از 7 عدد رسیده است و این مراکز در شهرهای بزرگی چون اصفهان،‌تبریز و مشهد در حال فعالیت هستند.

سجادی نیری ادامه داد: همچنین مرکز نوآوری و رشد علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی و شهرک تحقیقاتی دانشگاه هنر اصفهان هم در حال حاضر وارد عمل شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

حمایت از پارک‌های علم و فناوری با محوریت معاونت علمی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی درباره شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی که تا پایان سال تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: سه شتاب دهنده در بخش موسیقی کودک و نوجوان و فرهنگ تا پایان سال ایجاد می‌شوند.

وی درباره حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از مراکز رشد گفت: معاونت علمی نمی‌تواند مجوزی صادر کند اما به تمام پارک‌های علم و فناوری کمک ‌می‌کند و این مراکز با محوریت معاونت علمی حمایت می‌شوند.

سجادی نیری با اشاره به حمایت‌ها گفت: اگر سازمان و یا مجموعه خصوصی تمایل به همکاری در حوزه‌های فرهنگی و علوم انسانی را داشته باشد ما وارد عمل می‌شویم و به او کمک می‌کنیم؛ در حال حاضر رشد این پارک‌ها در حال انجام است و فعالیت‌های خوبی در این بخش انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار