فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وجود پیوستهای پژوهشی برای اجرای طرحهای متعدد آموزش و پرورش اظهار کرد: گاهی برخی طرحها باید به سرعت اجرا شوند بنابراین وجود پیوست پژوهشی برای چنین طرحهایی با توجه به زمانبر بودن فرآیند پژوهش اقتضا نمیکند؛ در چنین شرایطی از کارشناسان مشورت گرفته میشود و طرحها برای اجرایی شدن در دستور کار قرار میگیرند.
وی با اشاره به اینکه گستردگی آموزش و پرورش باعث وجود طرحهای متعدد درا ین وزارتخانه شده است، افزود: باید برنامهها و طرحهای بسیاری را در آموزش و پرورش به مرحله اجرا برسانیم تا بتوانیم تحول مورد نظر را محقق کنیم.
کریمی بیان کرد: برای طرحهای مهم پیوستهای پژوهشی داشتیم؛ برای مثال برای تصویب زیر نظام پژوهش 18 پژوهش انجام شد تا در نهایت یک سند 18 صفحهای قرارداد داشته باشیم علاوه بر آن برای سند تحول بنیادین 85 پژوهش انجام شده است تا در نهایت این سند تصویب شد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: در آموزش و پرورش هر ایده یا طرحی که بخواهد به صورت بخشنامه اجرایی شود در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و پس از بررسی جوانب به تصویب میرسد بنابراین طرحها بدون پشتوانه نیستند.
وی با بیان اینکه نباید از طرح ایدههای جدید جلوگیری شود، گفت: ممکن است برخی ایدهها چندان مناسب نباشند اما آموزش و پرورش به طور کلی نیازمند ایدهها و برنامههای جدیدی است تا متحول شود.
کریمی درباره اجرای طرح تغییر رویکرد مشق شب بیان کرد: اجرای طرح مشق شب با توجه به شرایط کلاس و بنا بر تصمیم معلم انجام میشود اما باید به این مسئله توجه کنیم که در رویکرد قبلی مشق شب خانوادهها کاملا درگیر شده بودند علاوه بر آن موجود کتابهای کمک آموزشی که به عنوان تکلیف شب به دانش آموز داده میشد حجم کاری را به شدت افزایش میداد.
انتهای پیام/