حسن‌نیا گفت: استانداردهای محورهای مواصلاتی کشور از ابتدا برای حمل مواد سوختی و خطرناک تعریف نشده است.

کباریآموزش 120 هزار راننده حمل مواد خطرناک طی چند ماه آینده/ تصادفات محموله‌های خطرناک آثار روانی بدی بر جای می‌گذاردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه دوره آموزش ارتقای ایمنی جاده‌ای در بخش محموله‌های سوختی و خطرناک در مرکز آموزش‌های سازمان راهداری برگزار شد.

در این مراسم عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مقوله ایمنی در بخش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت:‌ اگر می‌خواهیم برای مقوله ایمنی، کاری انجام دهیم، باید بر مبنای شناخت و آموزش‌های جامعه‌محور باشد تا ما را در برابر اتفاقاتی که قرار است رخ بدهد، هوشیار کند.

وی ادامه داد:‌ این دوره‌های آموزشی می‌تواند در جهت کاهش تصادفات و استاندارد سازی حمل مواد خطرناک بسیار تاثیرگذار باشد.

حسن‌نیا افزود‌: سازمان راهداری تمامی اقدامات خود را در جهت کاهش تصادفات انجام داده است تا بتوانیم بر پایه آمار و اقدامات موثر، حمل مواد خطرناک را بدون ایجاد حادثه، انجام دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: استانداردهای محورهای مواصلاتی کشور از ابتدا برای حمل مواد سوختی و خطرناک تعریف نشده است. در همین راستا آموزش‌های لازم در خصوص نصب علائم و اقدمات تاثیرگذار در کاهش حوادث ناشی از حمل مواد سوختی و خطرناک در دستور کار قرار گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این دوره‌های آ‌موزشی با همکاری پلیس راهور انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون 90 درصد از حمل بار و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود، بنابراین باید بازدهی‌های لازم از سوی این آموزش‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: در پایان این دوره‌ها، ۱۲۰۰ مدیر بخش‌های مختلف سازمان راهداری و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه برای ۱۲۰ هزار راننده خودروهای باری سنگین محموله‌های سوختی و خطرناک، دوره آموزشی برگزار خواهند کرد تا شاهد کاهش تصادفات خودروهای حامل این‌گونه محموله‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه هزینه‌های مادی تحمیلی بر اثر سوانح خودروهای سوختی و خطرناک، بار روانی را بر جامعه تحمیل می‌کند، بیان کرد: زمانیکه تانکری آتش می‌گیرد و یا محموله‌های آتش‌زا دچار حادثه  شده و در مسیرهای رودخانه سرازیر می‌شوند؛ باعث آلودگی زیست‌محیطی می‌شوند، بنابراین ارتقای ایمنی این‌گونه خودروها، نقش بسزایی در کاهش کشته‌های جاده‌ای و همچنین تخریب محیط‌زیست خواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به شرایط کنونی این اقدامات با همکاری مرکز آموزش سازمان راهداری و پلیس راهور می‌تواند در جهت استانداردسازی حمل بار به تمامی راهداران کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار