پژوهشگران برتر دانشگاه‌های پیام نور کشور در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور قزوین تجلیل شدند.

تجلیل از پژوهشگران برتر کشور در قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور قزوین از ۴۵ پژوهشگر، مولف و مخترع برتر کشورتجلیل شد.

محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم گفت: پژوهش با آموزش قابل مقایسه نیست چرا که نیاز به هوشمندی دارد.

زمانی اضافه کرد: اگر چه در هفته پژوهش موضوع دانشگاه نسل ۳ و ۴ ,اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی داغ است، ولی امیدواریم که این در طول سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش نیاز به کار مداوم دارد گفت: تا زمانی که مشکل پیش نیامده باید تدبیر کرد و این وظیفه دانشگاه هاست تا این مشکل را حل کنند و بخش اجرایی هم باید در کنار پژوهش باشد.

زمانی با اشاره به اینکه پژوهش یک فرایند است گفت: یکی از فرایند‌ها ایده پردازی است که باید با تعامل با بخش‌های اجرایی ایده و نیاز‌ها را دریافت و آن‌ها را تا مرحله ورود به بازار آماده کرد.

زمانی گفت: ایده‌های دانشگاه‌های کشور تا مرحله اثبات که سخت‌ترین مراحل است پیش می‌رود و لی به مرحله نمونه سازی نمی‌رسد.

وی گفت:: با قرار گرفتن تیم پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی می‌توان ایده‌ها را به محصول تبدیل کرد.

زمانی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها را بر مبنای میزان تاثیر گذاری می‌سنجند گفت:: اگر به دانشگا‌ها کم توجهی شود چرخ صنعت لنگ می‌زند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به فعالیت ۴ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های پیام نور کشور، گفت: دلیلی ندارد که دانشگاه‌ها در همه موضوعات فعالیت کنند چرا که تلاش در ۳ یا ۴ جهت اصلی می‌تواند به پژوهش‌ها عمق دهد.

وی گفت:در مدیریت کلان دانشگاه‌ها به دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها را به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم گفت: سطحی‌نگری در ادبیات قرآن کریم جایگاهی ندارد و در قرآن تدبر، تفکر، احترام به عقل، استنباط و استدلال در دین و دنیا بسیار مورد تأکید است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار