تفاهم‌نامه همکاری میان مجتمع گازپارس جنوبی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به امضا رسید.

امضا تفاهم‌نامه میان مجتمع گاز پارس جنوبی و فنی و حرفه‌ای بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این تفاهم‌نامه با حضور مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی و مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر، به منظور تقویت بنیه علمی نیرو‌های پیمانکاری و تعیین میزان مهارت و صلاحیت فنی و اجرایی شاغلان حاضر در محدوده پیمانکاران فعال صنایع امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ضمن تعیین استاندارد‌های شغلی برای مشاغل حاضر و فعال در صنعت، محیط شغلی از ابعاد حرفه‌ای تبیین می‌شود. همچنین دوره‌های آموزشی برای آشنا سازی و تقویت نیروی ماهرتا رسیدن به تناسب شغل در رده پیمانکاران برگزار می‌شود.

هم‌اکنون پیمانکاران بیش از دو سوم نیروی اجرایی در صنایع را تشکیل می‌دهند.

جلب مشارکت ذینفعان و استفاده بهینه از خلاقیت و ظرفیت آموزشی، تخصص و فنی دو طرف و تربیت مربیان سازمان فنی حرفه‌ای نیز از اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

در این تفاهم‌نامه مقررشد مشارکت در تدوین استاندارد‌های مورد نیاز مشاغل پیمانکاری، نیاز سنجی آموزشی کارکنان پیمانکار، مشارکت درآموزش و توانمندسازی مربیان مراکز آموزشی، نظارت برفرآیند آموزش، تامین تجهیزات و هزینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری برای المپیاد ملی مهارت استان بوشهر بر عهده مجتمع گار پارس جنوبی باشد.

از سوی دیگر مواردی مانند به‌کارگیری ظرفیت مراکز آموزشی برگزاری دوره‌های کارآموزی، تامین پوشش بیمه مسئولیت مدنی افراد، خدمات مشاوره و هدایت آموزشی افراد و مشارکت در تدوین استاندارد‌های آموزشی به عهده سازمان فنی حرفه‌ای قرارگرفت.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.